Ansvarig för ledningssystem och compliance

Ansvarig för ledningssystem och compliance

Arbetsbeskrivning

SÖKES:
Ansvarig för ledningssystem och compliance inom kvalitet, miljö och informationssäkerhet
FINNES:
En av de bästa arbetsplatserna du kan få!
Felipe på SafeTeam berättar:

En längre intervju med Felipe hittar du här (https://jobb.safeteam.se/people/1115172-felipe).

Varför jobba på SafeTeam?
Vi på SafeTeam är övertygade om att vi kan göra fantastiska saker tillsammans när vi trivs och mår bra på vår arbetsplats. Därför jobbar vi medvetet med att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare. Vi lever våra värderingar; Schyssta, Servicefokuserade och Säkra.

SafeTeam är stort nog för att erbjuda utvecklingsmöjligheter, stabilitet, kollektivavtal och fördelaktiga villkor - men samtidigt litet nog för en alldeles speciell och familjär stämning. Vi jobbar med ett brett produktutbud, allt ifrån passersystem (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/passersystem/), lås (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/las/) och larm (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/larm/) till kameraövervakning (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/kameraovervakning/), dörrautomatik (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/dorrautomatik/), inbrottsskydd (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/inbrottsskydd/) och brandskydd (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/brandskydd/). Här hamnar du i gott sällskap, vi är cirka 200 härliga kollegor i Stockholm, Göteborg & region Väst och Malmö.



Vad ingår i jobbet?
I den här rollen kommer du att ansvara för SafeTeams ledningssystem inom kvalitet, miljö och informationssäkerhet. Du säkerställer att vi följer de lagar, regler och normer vi har att förhålla oss till. Du utvecklar våra processer och rutiner i takt med att verksamheten utvecklas och är ett värdefullt bollplank för ledningen i frågor som rör kvalitet, miljö och informationssäkerhet. Du utgör också ett stöd för våra medarbetare i deras dagliga arbete.

SafeTeams verksamheter i Göteborg, Malmö och Stockholm är certifierade inom inbrottslarm, brandlarm, lås och kamerabevakning (CCTV). Du är certifieringsorganets kontaktperson och säkerställer, i samarbete med verksamheterna, att rutiner och dokument som behövs vid revision finns uppdaterade i verksamhetssystemet.

Du håller ihop arbetet med våra ledningssystem enligt ISO 9001, 14 001 och 27 001, samt samordnar arbetet med våra branschcertifieringar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Ansvara för löpande underhåll och utveckling i företagets ledningssystem.

- Säkerställa att bolaget sköter sina åtaganden kopplat till relevant lagstiftning, ISO 9001, ISO 14001 och, inom snar framtid, ISO 27001, samt certifierade anläggarfirmor.

- Utbilda och ge stöd till organisationen i frågor kopplade till dina ansvarsområden.

- Ansvara för revisioner genomförda av extern part, samt planera och genomföra interna revisioner.

- Fungera som bollplank till ledningsgruppen.

- Samordna arbetet med certifierade anläggarfirmor.

- Vara administratör av verksamhetssystemet och ansvara för uppdateringar och utveckling av rutiner och processer.

- Driva och utveckla verksamhetens miljö- och hållbarhetsarbete.

Var?
Din placering blir på SafeTeams huvudkontor på Herkulesgatan 1 (https://goo.gl/maps/xiomMqF15wj9gGdr8) i Göteborg. Här finns SafeTeams centrala funktioner samlade och du får sällskap av cirka 15 trevliga kollegor med olika roller inom ekonomi, HR, inköp, växel/reception, marknadsföring och ledning. I din roll kommer du även regelbundet att besöka SafeTeams övriga avdelningar runt om i landet.



Vad kan du?

Vi söker dig som är strukturerad och ansvarstagande, du är van att planera och arbeta självständigt. Du gillar att driva arbetet framåt, har god samarbetsförmåga och trivs med många sociala kontakter.

För att kvalificera till denna tjänst vill vi att du har:

- relevant utbildning relaterad till ledningssystem inom kvalitet, miljö, informationssäkerhet

- erfarenhet av ledningssystem och compliance

- erfarenhet av kvalitets- och miljöarbete

- erfarenhet av att självständigt utveckla och implementera rutiner och processer

- erfarenhet av interna revisioner

- erfarenhet av extern ISO-revision

- B-körkort

- förmåga att ge hög service - "det där lilla extra" - till såväl kunder som kollegor. Service i särklass är nämligen kärnan i vår företagskultur.



Meriterande men inget krav är:

- erfarenhet av arbete inom informationssäkerhetsområdet

- erfarenhet från säkerhetsbranschen eller liknande bransch

- erfarenhet av certifierad anläggarfirma inbrottslarm, lås, brandlarm, CCTV

- kunskap om GDPR och PUB-avtal

- erfarenhet av arbete inom hållbarhet.



Passar vi ihop?
Vi lägger stor vikt vid vem du är som person. Vi vill nämligen att du ska passa in i vårt team, trivas och stanna länge! Jobbar du hos oss kommer vi göra allt vi kan för att det ska bli så. Vi hoppas på samma ärliga engagemang från dig.

Vi har formulerat det såhär:

SafeTeams medarbetarlöfte
Du får jobba i ett proffsigt och familjärt företag där vi vill varandra och våra kunder väl. Här finns en genuin vilja att alltid göra sitt bästa. Vi gör det tillsammans, medarbetare och ledare har ett tätt samarbete hos oss. Det är viktigt att du tar ansvar och är prestigelös för att trivas, i utbyte får du möjligheter att utvecklas, en riktigt härlig gemenskap och en tillvaro som präglas av öppenhet och hjälpsamhet.





Nyfiken på vad andra SafeTeam:are säger?
Se filmen där flera medarbetare berättar om hur det är att jobba på SafeTeam.

När kan du börja?
Har vi fångat ditt intresse? Härligt! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar den rätta. Sista ansökningsdag är 31 oktober.

Frågor?

Vill du veta mer om jobbet? Hör av dig till vår nuvarande KMA-samordnare Elin Åberg, 031-7242312, elin.aberg@safeteam.se.

I den här rekryteringen har vi valt samarbetspartners och annonsvägar. Vi tackar därför vänligt men bestämt nej till vidare kontakter med rekryterings- och bemanningsföretag.

Eftersom vi är verksamma i säkerhetsbranschen görs en kontroll i Polisens belastningsregister inför anställning, vidare behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift.

Vill du veta hur vi behandlar dina personuppgifter?
Vi använder Teamtailors verktyg för rekrytering. Vissa personuppgifter hanteras enligt Teamtailors integritetspolicy (https://jobb.safeteam.se/data-privacy) och vissa personuppgifter hanteras enligt SafeTeams integritetspolicy (https://www.safeteam.se/integritetspolicy/).

Kontaktpersoner på detta företaget

Oscar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SafeTeam
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Besöksadress

Rökerigatan 19, Johanneshov
None

Postadress

Rökerigatan 19
Johanneshov, 12162

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024