Ansvarig för löneavdelning

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder arbetsplatsservice i världsklass som stärker helhetsupplevelsen av din verksamhet. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 450 mkr och sysselsätter 1300 medarbetare. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse.

Vi erbjuder dig

En rolig och utvecklande roll i ett expansivt och framgångsrikt företag med engagerade kollegor – där du är vår viktigaste resurs! Du erbjuds ett aktivt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. Bra villkor enligt kollektivavtal, utbildning anpassad till dig och dina arbetsuppgifter, ett aktivt hälsoarbete med bland annat hälsoinspiratörer, friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Regelbundna medarbetar- och utvecklingssamtal och gemensamma aktiviteter som exempelvis personalfester och arbetsplatsträffar. Vår värdegrund beskriver vad vi står Kundnöjdhet, Medarbetarenöjdhet, Hållbarhet och Förnyelse.

 

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som ansvarig för löneavdelning är ditt övergripande ansvar för Inspira AB lönefunktion samt tjänstepension och personförsäkring. Du stödjer aktivt och bidrar till den personaladministrativa enhetens utveckling och målsättning att underlätta för bolagsgruppens affärsområden. Du identifierar förbättringsmöjligheter inom löneadministrationen, både gällande produktivitet, effektivitet och kvalitet.

Du är en viktig support för cheferna i personalfrågor, som t ex vid tolkning av kollektivavtal, framtagning av och utbildning i våra rutiner för personaladministration. Du ansvarar också för den administrativa enhetens del i introduktionen av nyanställda tjänstemän. Du bevakar och informerar om nyheter inom arbetsrätt, personal, lön och skatt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• skapa dagsposter, löneunderlag och granska godkända löneunderlag i Inet
• registrera personalförändringar och tidsavvikelser i lönesystem Hogia+
• skapa betalnings- och bokföringsfil
• stämma av konton för införsel och arbetsmarknadsbidrag
• administrera tjänstepension och rapportera statistikuppgifter till SCB,
• utfärda intyg till A-kassa och Försäkringskassan
• utveckla bolagets processer och den interna kontroller
• rådgivande i redovisningsfrågor och säkerställa att lagstiftningen och interna riktlinjer följs


 

DIN PROFIL

Du har kunskap och erfarenhet av kvalificerat personaladministrativt arbete. Du är kommunikativ i både tal och skrift. Du har administrativ ordning och reda och levererar alltid i tid. Du gillar att lösa problem, är proaktiv och har ett positivt förhållningssätt även när det är mycket på gång.

Egenskaper som självgående, kommunikativ och att dela med sig av kunskaper på ett pedagogiskt sätt är viktiga i det här uppdraget, likaså att vara affärsmässig och ha en hög grad av eget ansvarstagande.

För att passa som ansvarig för löneavdelningen hos oss vill vi att du är:

• Noggrann med detaljfokus
• Serviceinriktad och kommunikativ
• Analytisk och kvalitetsmedveten


 

Varmt välkommen med din ansökan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rigmor Öhman

HR-support Rigmor Öhman

Josefine Sundström

HR-chef Anna-Karin Berts
08-505 537 18
Driftområdeschef Gunilla Wellerfors

HR Anna-Karin Berts

Regionchef Nord Björn Jönsson

Personalchef Aira Tapper

Operativ Chef Per Karlsson

Personalchef Aira Tapper

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inspira AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 13 oktober 2017

Besöksadress

Hangövägen 19
None

Postadress

Hangövägen 19
Stockholm, 11541

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024