OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ansvarig för samordning av nattågsförvaltning på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Ansvarig för nattågsförvaltning
Arbetsuppgifter
Trafikverket förvaltar den fordonsflotta som används i den upphandlade nattågstrafiken mellan Stockholm och Narvik. Som ansvarig håller du samman förvaltningen av den nuvarande nattågsflottan samt börjar kommande år successivt förbereda mottagandet av en ny fordonsflotta som ska ersätta den nuvarande.
I din arbetsgrupp finns förvaltare för lok och förvaltare av vagnar samt en dokumentationsansvarig. Du är den som håller ihop verksamheten vilket inkluderar kontakter med den upphandlade operatören (Vy Tåg AB) som hyr fordonen. Du är även kontaktperson inom Trafikverket och är bekväm med att föra strukturerade dialoger exempelvis hålla i krävande förhandlingar. Att verksamheten bedrivs i formen av en Resultatenhet medför att ditt ansvar även inkluderar verksamheten ekonomi, både vad det gäller planering och uppföljning. Du ser till att tillsammans med medarbetarna bygga upp ett uppföljningsbart system inom Agresso så att varje medarbetare får en budget utifrån sitt ansvarsområde. Du är ansvarig för övergripande frågor kopplat till de leverantörer vi kontrakterar och även för upphandlingar som rör nattågsflottan som helhet samt är bollplank för de förvaltare som hanterar den dagliga förvaltningen.
Du stödjer mig som chef, Martin Edlund, och har en förmåga att leda verksamheten både kommersiellt och operativt. Verksamhetens långsiktiga utveckling är kopplad till din förmåga att lyfta medarbetare och beskriva mål för förvaltningen.
Mitt ledarskap idag präglas av verksamhetens snabba utveckling och expansion, där du blir en viktig del.
Övrig information
Intervjuer planeras via Skype v29. Vid eventuella frågor för tjänsten finns rekryterande chef tillgänglig v24 att besvara dessa.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid #LI-VW1
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Kvalifikationer
Vem är du
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är analytisk; löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö. Du har lätt att kommunicera och är samarbetsorienterad; anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. I rollen är du strukturerad; arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt håller deadlines. I rollen är du självgående; tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.
Vi söker dig som
har högskole-eller universitetsutbildning om 180 hp (120p) med teknisk inriktning alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
har under de senaste fem åren minst ett års erfarenhet som förvaltare, projektledare eller konsult inom tillgångsförvaltning
har haft eget budgetansvar inkl ekonomisk planering
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
har goda kunskaper i Officepaketet
har körkort för personbil
Det är meriterande om du
har under eget ansvar förvaltat spårgående fordon under minst ett år inom de senaste tio åren
har kunskap och arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling
har förhandlingserfarenhet
har erfarenhet av prognos- och avvikelsehantering
är insatt i ECM frågor
har erfarenhet av leverantörsrevisioner/audits
har arbetat i systemet FORD
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Trafikverkets Fordonsresurser är en av Trafikverkets resultatenheter och verksamheten drivs i bolagsliknande former. Vårt uppdrag är att ansvara för Trafikverkets fordonspark och beredskapsresurser. Detta inkluderar förvaltning av verksamheten som järnvägsföretag, leverera och hyra ut spårfordon och vägfordon. Uppdraget omfattar även att leverera beredskapsresurser som bandvagnar, tillfälliga broar och elverk. Fordonsresurser ska vara en resurs i samhällets krishantering.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089