OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av försäljning, har du djup digital förståelse samt specialistkunskaper inom konvertering? Då kanske du är personen vi söker!
Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, som är en av världens största finansiella koncerner och näst största banken i Eurozonen mätt i marknadsvärde. Banken finns idag representerad i 45 länder och Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.
Just nu söker vi en försäljningsdriven, affärsmässig person som vill axla rollen som ansvarig för optimerad konvertering av digitala kanaler!
ARBETSBESKRIVNING
I rollen ingår ett övergripande ansvar, strategiskt och operativt, för optimerad konvertering via digitala kanaler. Du kommer att fokusera på hur Santander kan maximera försäljningsutfallet av den trafik som banken har idag genom att göra analyser och följa upp med utvärderingar. Rollen ställer krav på förmåga att driva, vara självgående och vidareutveckla i samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Du ingår i försäljningsavdelningen men arbetar i nära samspel med framförallt Marknad och IT men också med Legal och Operations. Det är av stor vikt att du är en god projektledare, att du har vana att driva flera projekt parallellt från kravställning till leverans. I rollen fokuserar du på digitala kanaler och bör därför ha en stor erfarenhet inom detta område. Att du har ett genuint intresse för försäljning och därmed även vana med att konvertera på webbplatsen ser vi som en självklarhet.
För att lyckas i rollen behöver du vara kreativ, analytisk och nyfiken, detta för att skapa förståelse för kundens behov och utifrån dessa driva utvecklingen av konverteringen via olika plattformar. Samtidigt är du social och trivs med att samarbeta! Vi tror att du ha hög arbets- och leveranskapacitet, specialistkunskaper inom konvertering, försäljning och stor erfarenhet av det digitala området. Du har förmågan att samarbeta med hela organisationen och driver obehindrat dina projekt från ax till limpa.
Exempel på arbetsuppgifter
Utifrån bankens strategi driva och ansvara för att optimera konverteringen via digitala kanaler. Detta sker genom att koordinera och facilitera kravställning utifrån säljavdelningens behov i nära samarbete med ansvarig för digitala kanaler.
Operativt fånga upp detaljer och analysera försäljningsflöden och kanaler för att skapa ökad försäljning.
Driva utvecklingsplanen och arbeta tätt med ansvarig för digitala kanaler i den agila utvecklingsprocessen och de gemensamma prioriterings-och beslutsforumen.
Ha ett nära samarbete med andra avdelningar som Marknad, Operations, Legal och IT.
Kravställa och föra en teknisk dialog med IT avdelningen.
Analysera både kvantitativ och kvalitativ data och implementera test baserat på data drivna hypoteser.
Kravställning mot analysavdelning och det interna DWH.
UTBILDNING OCH ERFARENHET
Relevant akademisk utbildning inom försäljning/konvertering i digitala kanaler eller motsvarande från Berghs, Hyper Island, Medieinstitutet eller dylikt.
Minst tre års erfarenhet av arbete med försäljning direkt mot konsumenter via digitala kanaler där du ansvarat för konvertering genom att fatta beslut och agerat på insikter med hjälp av verktyg som ex Google Analytics och kvalitativa undersökningar.
Du bör ha grundläggande förståelse för hur programmering fungerar och du har sannolikt hunnit med att jobba som webbanalytiker tidigare i din karriär.
Erfarenhet av projektledning, affärsdriven kravställning, olika försäljningskanaler och flöden samt samarbete med marknad med påvisat utmärkta resultat.
Erfarenhet från bank och finans med kunskap om branschens produkter och flöden är meriterande.
Mycket god erfarenhet av Google Analytics, Google Tag Manager, Google 360 suite och CMS verktyg. Van kravställare mot externa och interna parter (Santander har upparbetade relationer med Iprospect och OMD).
Obehindrad kommunikation på svenska och engelska, i tal och skrift.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Olivia Rehn Olofsson på or@kimm.se Ansökningar tas inte emot via e-mail utan endast via kimm.se/ledigatjanster Urval görs löpande varför vi önskar din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 7 april 2017. Varm välkommen med din ansökan!
PASSAR VI DIG?
Santander Consumer Bank har idag 450 000 kunder i Sverige och erbjuder sparkonto, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander Consumer Bank har kontor i nya fräscha lokaler i Solna Gate och har 370 medarbetare i Sverige. Banken är en filial till Santander Consumer Bank AS med huvudkontor i Norge. Ta chansen att söka denna spännande roll i en modern bankorganisation där du har stora utvecklingsmöjligheter!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G