OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet och intresse för kostnadsanalyser? Söker du en roll men eget ansvar och många kontaktpunkter? Då kan roller som ansvarig för produktkostnader vara något för dig! Just nu söker vi en noggrann och strukturerad konsult för uppdrag hos internationellt företag i Finspång.
Som ansvarig för produktkostnader kommer du ingå i gruppen Product Positioning (Marketing & Sales) på Service. Gruppen har till uppgift att utveckla och underhålla serviceprodukter inom förebyggande underhåll och reservdelar. Arbetet bedrivs både i utvecklingsprojekt och som kontinuerligt underhåll. I rollen som ansvarig för produktkostnader kommer du säkerställa och uppdatera kostnader för serviceprodukter och arbeta proaktivt med fortsatt utveckling av serviceorganisationen och kostnader. Lär mer om rollens ansvarområden nedan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Till rollen som ansvarig för produktkostnader kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara att:
• Säkerställa och uppdatera kostnaderna för våra serviceprodukter i Service Configurator (SC).
• Ställa krav och bidra med idéer på fortsatt utveckling och lansering av SC inom Serviceorganisationen.
• Stötta och utbilda användare av SC.
• Projektmedlem i utvecklingsprojekt med ansvar för produktkostnad.
• Drivande i förändringsarbetet kring våra serviceprodukter.
• Driva och delta i fortsatt förbättringsarbete inom SC och Target Costing.
• Utveckling och strukturering av källdata för serviceprodukterna.
Arbetstider
Uppdraget avser starta 2021-09-01 tom 2022-02-25.
Heltid, 100%.
I början av uppdraget kommer arbetet utföras hemifrån, det ställer höga krav på att kunna ta till sig information digitalt och vara drivande i sitt arbete. Framöver kommer arbetet utföras på kontoret i Finspång minst några timmar i månaden.
Kvalifikationer
Till uppdraget som ansvarig för produktkostnader söker vi dig som har:
• Utbildning med koppling till teknik och ekonomi eller liknande erfarenhet.
• Erfarenhet inom ekonomi, kostnadsanalys och produktkalkyl är meriterande.
• Erfarenhet inom Excel är krav och programmering är meriterande.
• Erfarenhet av macros och Qlick applikation är ett stort plus.
• Erfarenhet av Tacton är meriterande.
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Som person söker vi dig som har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann i arbete. Vi ser att du är bra på att bygga nätverk och trivas med att interagera med andra utanför gruppen. Du är hjälpsam med syfte att få användare att kunna själva.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-08-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044