OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Arriva i Stockholm söker nu en ansvarig för Projekt och Brandsäkerhet inom Fastighetsavdelningen för buss och tåg. Brinner du för projektledning och har erfarenhet från drift av brand och sprinkler. Din roll är mycket viktig för Arriva då din uppgift kommer att vara att förvalta våra kunders tillgångar och säkra dem mot brandincidenter. Våra kunder kommer från offentlig sektor så det är en fördel om du har erfarenhet från denna typ av kunder - välkommen in med din ansökan redan idag!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Din roll blir en central del av fastighetsavdelningen och du kommer att ansvara för de underhållsbudgetar vi har med våra kunder. Du kommer att rapportera till Fastighetschefen och du kommer arbeta i ett nära samarbete med våra kunder.
Arriva är starkt värderingsstyrt med stora ambitioner att växa de kommande åren. Du kommer till ett internationellt bolag som satsar på sin personal samtidigt som vi just nu investerar stora resurser på nya system och förbättrade arbetsmetoder för att öka kvaliteten för sina resenärer. Arriva har starka ägare i ryggen med uthållighet för stora verksamhetsförändringar.
Du kommer få en avgörande roll i en bransch som fyller en viktig samhällsfunktion då bra kollektivtrafik inte bara är en förutsättning för ett fungerande stadsliv utan också viktigt för miljön. Avdelningen som du kommer att tillhöra är ganska ny i sin konstellation så du kommer ha stora möjligheter att tillsammans med ditt team forma arbetsprocesser och arbetsmiljön inom teknikavdelningen Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder dessutom ett attraktivt förmånspaket.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I din roll som ansvarig för Projekt och Brand kommer du ha det övergripande ansvaret över samtliga projekt inom fastighetsförvaltningen som skall drivas. Du kommer att jobba tillsammans med ytterligare 25 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:
• Driva planerat underhållsarbete i projektform
• Ansvara för underhållet och driften på Brand/Sprinkler.
• Ansvara för upphandlingar av nya leverantörer som krävs i projekten
• Ansvara för upprättande och korrigering av underhållsplaner
• Ansvara för snöröjningsarbetet (sker i projektform)
• Ansvara för vidarefakturering av utfört arbete
• Sköta inköp av erforderliga tjänster och produkter inom ditt ansvarsområde
• Arbeta mot standardisering av arbetet och utveckla best practices
• Bidra med din kompetens vid anbudsförfaranden
• Kommunicera med trafikhuvudmän i frågor som rör projekt och brand/sprinkler
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer initialt ha din placering i vår tågdepå i Mörby (vi planerar att flytta kontoret till Ulvsunda under 2021). Du rapporterar direkt till Fastighetschefen. Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.
VEM ÄR DU?
Vi söker en strukturerad person som har erfarenhet av att driva komplexa projekt. Du skall dessutom ha en erfarenhet av drift och underhåll av brand- och sprinklersystem. Du har ett genuint intresse för människor och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du är analytiskt lagd men har samtidig en hands-on personlighet.
I din roll är det viktigt att du är en god kommunikatör eftersom du kontinuerligt kommer att kommunicera med allt ifrån leverantörer, verkstadschefer, trafikchefer och trafikhuvudmän. Du har praktisk erfarenhet av att driva verksamheter mot uppsatta mål och projektbudgetar och har en förståelse för ekonomisk styrning och konsekvens. Din resultatorientering och din förmåga att se långsiktiga lösningar kommer vara vitala för organisationen. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande.
INTRESSERAD?
Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi hantera endast ansökningar via hemsidan
Vid frågor kontakt gärna Fastighetschef, Mikael Åkesson: mikael.akesson@arriva.se