Ansvarig för servicedesk Uppsala

Ansvarig för servicedesk Uppsala

Arbetsbeskrivning

Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Är du vår nästa Ansvarig för servicedesken i Uppsala? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen

I rollen som Ansvarig för Servicedesk kommer du att ingår i Service Delivery och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation. Du kommer i början hjälpa till med att bygga upp service desk teamet från grunden för att sedan jobba heltid för att teamet ska ge den bäst möjliga service till vår nyaste kund.

Ansvarig för Servicedesk kommer att agera teamleader för ca 10 tekniker och agerar länken mellan kunden och QD. Din uppgift är att skapa sig en bild av kundens verksamhet och behov och därmed kunna prioritera och koordinera kundens ärenden till rätt tekniker i rätt tid. Du kommer vara vår närmaste kontaktyta mot kunden och leverera service i hög klass tillsammans med ditt team.

Ansvarsområden:

• Identifiera förbättringsförslag
• Prioritera och koordinera kundens ärenden
• Koordinera servicedesk tekniker
• Identifiera brister i kunddokumentation
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Effektivisera ärendeflödet
• Identifiera återkommande ärendetyper/incidenter
• Vara med på driftmöte, utvecklingsmöte och utbildningar som kunden anordnar

Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen samt externt, du är förtroendegivande, driven, nyfiken och besitter förmågan att driva igenom beslutade förändringar.

Du har arbetat inom IT branschen i minst 2 år och har en god erfarenhet av IT leveranser. Dessutom har du lätt för dig att lära dig nya saker inom tekniken.
Vi tror du har jobbat som teamlead eller chef för en servicedesk eller 2:a/3:e linje tidigare och är nu redo för nästa steg i din karriär där du får möjligheten att utvecklas inom ledarskap och kommunikation. Du har tidigare erfarenhet av en ledande roll, om det nu är mentorskap, teamleader eller chef. Du har en naturlig förmåga att motivera och leda människor och har en stark känsla för service. Du har förmåga att se leveransen ut ifrån kundens perspektiv vilket gör att du kan se mönster och helheten samt möjliga förbättringar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2020
  • Ansök senast: 9 maj 2020

Liknande jobb


Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

27 november 2024

27 november 2024

Teamchef Inbound till E-apoteket

Teamchef Inbound till E-apoteket

26 november 2024