OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKM Kontroll i Helsingborg är ett stabilt och tryggt företag som sedan 1986 har försett marknaden med lägre energikostnader, optimerade anläggningar och god service. Vi är idag 23 glada kollegor. Vi omsätter drygt 30 miljoner sek/år. Här på EKM Kontroll värnar vi om personalen. Läs mer om oss på www.ekmkontroll.se
.
Vill du ta ett nytt kliv i din karriär och arbeta med klimatsmart teknik som leder till ett mer hållbart och energieffektivt samhälle? Om, ja då är det kanske dig vi söker.
Vi på EKM Kontroll söker nu en ny kollega som vill och kan ta ansvar för vår styravdelning och utveckla den till en helt ny nivå. Du är nu redo att ta ett nytt kliv i din karriär tillsammans med oss på EKM Kontroll.
EKM Kontroll är ett stabilt och tryggt företag som sedan 1986 har försett marknaden med lägre energikostnader, optimerade anläggningar och god service. Vi är idag ett 20 tal anställda och vi omsätter drygt 30 miljoner kronor årligen. Vi finns på Berga i Helsingborg.
Beskrivning av dina arbetsuppgifter
Vi söker en ny kollega som är driven och som vill ta ansvar för vår styravdelning samt lyfta och utveckla den till en ny nivå tillsammans med ledningsgruppen. I den här rollen kommer du att efterhand få personalansvar, driva projekt samt även sälja in olika typer av styrprojekt.
På sikt vill vi att styravdelningen ska växa men innan detta sker kommer det att krävas att vara hands on, både ute hos kund och att vara ansiktet utåt för EKM kontrolls styravdelning. Initialt kommer du alltså ges möjlighet att arbeta med hela flödet från; Programmering - Apparatskåpsombyggnad - Driftsättningar och Service.
Hos oss kommer du att ansvara för projektens genomförande och ekonomiska resultat. Du arbetar proaktiv från upphandling, planering, resurstillsättning till att driva projekten framåt. Du genomför löpande avstämningar med entreprenörer, leverantörer, intern personal samt slutkund.
Vårt erbjudande till dig
Som ansvarig för vår styravdelning kommer du att få en ansvarsfull och varierande teknisk roll inom klimatsmart fastighetsautomation. Allt detta i en arbetsmiljö som är fylld av tekniska utmaningar, med många kundkontakter, med arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling.
Vi är glatt gäng som hjälper varandra. Vi har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans. Hos oss äger du din egen utveckling inom vårt bolag.
EKM Kontroll är ett stabilt och tryggt företag som sedan 1986 har försett marknaden med lägre energikostnader, optimerade anläggningar och god service.
Vi är övertygande om att du kommer att trivas tillsammans med oss på EKM Kontroll!
Din bakgrund och tidigare erfarenheter
För att du ska lyckas och trivas i den här rollen ser vi gärna att du har:
* Erfarenhet inom entreprenad, fastighetsautomation, drift och underhåll och en god branschkännedom inom energi, VVS, ventilation eller kyla. Du har tidigare kanske varit styr- och reglertekniker eller arbetat som automationsingenjör.
* Några års samlad erfarenhet inom projektledning.
* Ett stort tekniskt intresse för fastighetsautomation och energieffektivisering.
* Ett gott affärsmanskap.
* God kommunikationsförmåga.
* Erfarenhet av konstruktion, projektering.
* Goda kunskaper om el och elsäkerhet samt innehar systemkunskap.
* Vana av att läsa och tolka ritningsunderlag samt själv framställa olika typer av rapporter.
* Behärskar svenska i tal och skrift.
* Körkort för bil.
Meriterande är: Erfarenhet av PLC-programmering (Bastec).
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är både lösnings- och serviceorienterad. Vi söker dig som är initiativtagande och målmedveten. Du arbetar strukturerat, planerar och organiserar arbetet även under stressiga perioder och värdesätter alltid god kvalité och ett gott slutresultat. Du är nyfiken i din personlighet och har goda ledaregenskaper samt känner dig trygg i dig själv och i rollen som ledare.
Vi kommer att genomföra bakgrundskontroll av slutkandidaten.
Självklart har du ett brinnande intresse för allt som rör klimatsmart teknik och energibesparing!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 14 januari men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.