OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om dig
Hos oss kommer du att vara vår expert på digital kommunikation. Du ska ha förmåga att utveckla det digitala tänket inom vårt kommunikationsarbete. Tillsammans med vår kommunikationsansvariga, programansvariga, kampanjansvariga och insamlingsansvariga fyller du våra webbplatser och våra digitala kanaler med relevant innehåll. Allt i syfte att nå ut och fram till våra målgrupper. Du kan formge innehåll samt skapa innehåll för vår hemsida och våra sociala kanaler som infografik, bilder och enklare film. Du ska ha ett grafiskt öga och ett UX-tänk. Du förstår vikten av att mäta och analysera data samt använder det i ditt dagliga arbete.
Du bör vara mycket ordningsam och strukturerad samt ha förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Du bör ha stor fallenhet för att arbeta i team med platt organisationsstruktur, där det råder tydlighet mellan ansvar och befogenhet. Du ska inte heller ha några problem med att ställa om och vara flexibel när det krävs för att leverera. Du ska också vara en nyfiken och driven person som vågar testa nytt och som gärna kommer med idéer som förbättrar. Du bör givetvis även känna för vårt arbete att förändra för djur som far illa världen över.
Din profil
Flerårig erfarenhet av sociala medier och webbanpassad innehållsproduktion.
Kunskap om Drupal och Optimizely.
Förståelse för hur man skapar engagemang och når ut i sociala medier, framför allt Facebook, Instagram och Twitter.
Kunskap om bild- och videohantering.
Erfarenhet från e-postmarknadsföring och nyhetsbrevsverktyg.
Goda kunskaper i engelska.
Dina arbetsuppgifter
Utveckla och underhålla våra webbplatser.
Har övergripande ansvar för att skapa engagemang i våra sociala kanaler.
Är del av vårt team som planerar kommunikationen och skapar redaktionellt innehåll.
Skapar rätt innehåll i form av rörlig bild, infografik och bilder för olika kanaler.
Följa upp och analysera besökare, engagemang och trafik både på webb och i sociala medier.
Ansvarar för utskick av våra nyhetsbrev och e-postutskick.
Anställningen är en visstidsanställning (föräldravikariat) och vi ser helst att du har möjlighet att påbörja anställningen den 1 april eller något senare under månaden.
Vi kommer att tillämpa löpande rekryteringsprocess, vilket innebär att du bör skicka in din ansökan snarast möjligt.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.