OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansvarig Gäst- & Servicekoordinator till Grand Hotel
Det finns en särskild finess till din service. Varje gäst känner sig inte bara välkommen utan önskad och förväntad. Du ser och skapar synergier och förutsättningar för minnesvärda ögonblick - varje dag.
Känner du igen dig? Här finns en plats för dig!
Arbetsbeskrivning
Som Gäst- & Servicekoordinator på Grand Hotel är din enastående serviceanda det första gästen möts av och det sista de glömmer. På ett av Sveriges anrikaste hotell levererar du, tillsammans med teamet, Grandmässig service och säkerställer att vi alltid håller guldkantsnivå på densamma.
Arbetet är mångsidigt och innebär bland annat att ansvara för bemanningen i receptionen på både Grand Hotel och vårt systerhotell Hotel Lundia, eller bemanning och resurser gällande Bokning & Konferens. Du säkerställer den dagliga driften i receptionen genom både din och medarbetarnas effektiva närvaro, och ansvarar för att administration kopplat till gästupplevelsen flyter i samråd med hotellets restaurangavdelning.
Du genomför elegant hotellvisningar och bemästrar bokningar från gäster och sällskap; stora som små.
Med vårt stolta varumärke står du även för strålande införsäljning av konferenser, fester, middagar och logi.
I din roll som Gäst- & Servicekoordinator har du många kontaktytor, både internt och externt, och som den erfarna kommunikatör du är anpassar du naturligt kommunikationen efter individ och situation.
Du stöttar Hotellchef i ledning av personal och upplärning av våra nytillskott.
Då vi erbjuder Grandiosa upplevelser alla dagar behöver visst helgarbete också passa din arbetsvardag väl.
Oändliga möjligheter
Grand Hotel skapar med sina rum, konferens, deli och gastronomin, oändliga möjligheter för möten och upplevelser. Genom förstklassig service, personligt engagemang och gedigen kunskap, överträffar vi våra gästers förväntningar och skapar långsiktiga relationer.” - Grand Hotels affärsidé
Du som Gäst- & Servicekoordinator
I ett positivt och härligt serviceminded team bidrar du med nya vinklar och förmågan att skapa ordning och reda i ett flexibelt arbete. Som personalledare har du en uppmuntrande och coachande approach och skapar så väl teamkänsla som engagemang för arbetet.
Du har sannolikt ett par års erfarenhet av möte med människor i ditt arbete; för om det är något du förstår så är det just människor.
Du känner igen dig i beskrivningen av en engagerad teammedlem med en inspirerande fallenhet för att skapa relationer. Någon som erbjuder tankar och idéer för att gemensamt komma framåt.
Din erfarenhet av service i arbetet har gett dig riktigt god förståelse för vad som behov, leverans och bemötande i många former. Du är van vid att ha många av de klassiska bollarna i luften och koordinerar smidigt alla delar av bokningar, bemanning och tjänster.
Kanske har du tidigare erfarenhet från just hotell och tillhörande system, kanske har du bara riktigt god digital teknikvana. Oavsett så är digitala verktyg i arbetet är en självklarhet för dig.
Utöver flytande svenska uttrycker du dig också väl på engelska. Om du även behärskar andra språk får du gärna berätta det för oss!
Arbetet som Gäst- & Servicekoordinator hos Grand Hotel är självständigt, utvecklande och omväxlande. Vi ser fram emot att ha dig med på vår fortsatta resa med guldkantade upplevelser.
Lär känna Grand Hotel och Hotel Lundia närmare på webben: www.grandilund.se (http://www.grandilund.se/) / www.lundia.se (http://www.lundia.se/)
Tjänsten
Heltid, tillsvidareStart omgående enligt överenskommelse.
Ort
Lund
Din ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.
Vi ser fram emot att få lära känna dig närmre.
Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta
Kitty Frejd, 0733 40 43 30 eller maila till (mailto:kitty@engqvistzimmerman.se)
Tidsplan
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!