Ansvarig Inköpare och partneransvarig råmaterial / Feedstock Manager till G

Ansvarig Inköpare och partneransvarig råmaterial / Feedstock Manager till G

Arbetsbeskrivning

Energibolaget Gasum är experter inom den nordiska gassektorn och på energimarknaden. Gasum erbjuder experttjänster inom renare energi och på energimarknaden för industri och kraftvärmeproduktion, samt renare bränslelösningar för väg- och sjötransporter. Företaget hjälper kunderna att minska både sitt eget och sina kunders koldioxidavtryck. Tillsammans med sina samarbetspartner främjar Gasum utvecklingen mot en koldioxidneutral framtid på land och till havs. Gasum-koncernen har omkring 330 anställda i Finland, Norge, Sverige och Tyskland. Gasum ägs av finska staten.

Har du erfarenhet av inköp och är en förtroendeingivande relationsbyggare med gott sinne för affärer?
Vill du arbeta i ett innovativt energiföretag som investerar i ny biogasproduktion för en grönare framtid?
Om ja - då kan du vara rätt person för oss!

Hos oss som en av Nordens största producent av biogas kommer du ha en viktig och central roll i vår verksamhet med huvudsyfte att säkerställa den långsiktiga råvaruförsörjningen till våra nya biogasanläggningar som planeras att byggas i södra Sverige. Rollen som Feedstock Manager innebär att du ansvarar för, med hjälp av det interna teamet och externa konsulter, att etablera och koordinera ett partnernätverk bestående av lantbruk och industrier med rätt råvaror för vår verksamhet. Råvaran består i huvudsak av gödsel men även av andra avfalls- och restprodukter från jordbruk och aktuella industrier. Genom partnernätverket säkrar du inte bara råvaruförsörjningen till våra nya anläggningar utan koordinerar även den gröna cirkulära affären av biogödsel som går tillbaka till nätverket eller den enskilde lantbruken. Rollens huvudfokus är våra nya anläggningar men du samarbetar även med det interna teamet för att säkra och optimera råvaruförsörjningen till Gasums alla svenska produktionsanläggningar. En viktig del i uppdraget är att verka för långsiktigt goda affärsrelationer i alla led samt att arbeta för att Gasum är en konkurrenskraftig och attraktiv partner på marknaden. Du har budgetansvar och ansvarar för framtagande av business case gällande feedstock och den gröna cirkulära affären med nya biogasanläggningar som framgent utgör grund för Gasums långsiktiga strategiska beslut. Rollen som Feedstock Manager tillhör affärsområdet Biogas Production, ingår i ett team om nio medarbetare och rapporterar till Senior Manager, Feedstock and Fertilizers som är stationerad i Finland.

Profil
För att lyckas och vara framgångsrik i den här rollen har du minst fem års arbetslivserfarenhet inom inköp och försäljning, meriterande med erfarenhet av att ha etablerat och koordinerat olika former av nätverk. Du har med fördel arbetat inom verksamheter såsom biogas-, livsmedels-, foder- eller gödningsproduktion med tillhörande produkter. Vidare har du god erfarenhet av förhandling och avtalsskrivning men även kännedom om vilka krav och villkor som måste uppfyllas med hänsyn till våra certifieringar och hållbarhetskriterier. Det är även värdefullt och meriterande, men inget krav, med förståelse för den biologiska processen i vår verksamhet samt lantbrukets förutsättningar. Vi ser gärna att du i första hand har en universitetsexamen med relevant inriktning, med fördel som agronom alternativt högskoleutbildad agrolog. Gasum ingår i en nordisk koncern och du kommunicerar flytande på svenska och engelska, i såväl tal som skrift, meriterande med kunskaper i finska.

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och söker efter en ny kollega som är driven, professionell och som har ett affärsmässigt tänk samtidigt som du är ödmjuk och inlyssnande. Du har en god social förmåga, är kommunikativ och tycker om att skapa och utveckla långsiktiga affärsrelationer med ömsesidig respekt och förtroende. Du är resultatorienterad och triggas av att arbeta mot uppsatta mål och att överträffa dem samtidigt som du är en hängiven lagspelare som sätter laget före jaget. Att vara analytisk, strukturerad och ansvarsfull är en självklarhet för dig. Slutligen, du har en positiv attityd till ditt arbete och dina kollegor och bidrar till ett gott arbetsklimat!

Erbjudande
Vi erbjuder dig ett varierande och ansvarsfullt uppdrag i ett företag som är föregångare inom hållbara energilösningar och cirkulär ekonomi i Norden. Du kommer till en organisation med engagerade människor och som alla gör sitt yttersta för att nå en renare framtid! Gasums företagskultur är öppen och hjälpsam och grundar sig i sex ledarskapsprinciper vars syfte är att möjliggöra ett bra ledarskap och samarbete, en sund arbetsmiljö och jämlik behandling av de anställda. Gasum vill att varje medarbetare ska arbeta mot tydliga mål och leverera resultat samtidigt som man ska känna sig uppskattad, få ta del av utvecklingsmöjligheter och bygga för en karriär att vara stolt över.

Tjänsten är på heltid och tillträde efter överenskommelse. Placering erbjuds på Gasum ABs huvudkontor i Linköping där ca 30 anställda arbetar, varav flertalet inom Biogas. Resor i och utanför Sverige förekommer i tjänsten och körkort är ett krav.

Ansökan
Gasum AB samarbetar i den här rekryteringen med Cojn Executive AB. Välkommen att skicka in din ansökan, CV och personligt brev, via länken nedan. Har du frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Caroline Hansson 076-850 11 70. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 april 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cojn Executive
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

25 november 2024