Ansvarig Inköp/Supply Chain

Ansvarig Inköp/Supply Chain

Arbetsbeskrivning

BWT är en världsomfattande och marknadsledande aktör inom vattenrening. BWT levererar branschledande teknologier och produkter mot såväl kommuner och processindustri som den farmaceutiska industrin, laboratorium och hushåll. Tillverkningsanläggningar i Europa, Asien och USA ger kvalificerad och prestandatestad utrustning som uppfyller de högsta kvalitetskraven. Vi är verksamma inom försäljning, processteknik, automationsteknik, projektering, validering, FAT, SAT och service med eftermarknadssupport.  Mer information om BWT Sverige finner du på:   www.bwt.com  



Ansvarig Inköp/Supply Chain till BWT Pharma & Biotech samt BWT Vattenteknik
 
BWT expanderar starkt med god lönsamhet och nu vill vi utveckla funktionen inom Inköp - Supply Chain. Tjänsten som ansvarig för Inköp och Supply Chain är gemensam för de båda bolagen BWT Pharma & Biotech AB samt BWT Vattenteknik AB. Ditt uppdrag blir att utveckla samarbetet med befintliga och nya leverantörer av produkter och tjänster samt att skapa strukturer och rutiner för att optimera både kapitalbindning samt leveranssäkerhet. Rollen innebär att förflytta funktionen till en ny nivå samtidigt som du också har både förmågan och förståelsen för att det operativa arbetet är verksamhetskritiskt. Är du vår person förstår du vikten av samspelet mellan utveckling och att det operativa i vardagen måste fungera. Du vill, så klart, också vara en del av ett TEAM där vi stöttar varandra i den gemensamma framgången i ett företag med starkt kundfokus.
Ditt uppdrag:
-                   Upprätthålla en väl fungerande funktion inom ditt ansvarsområde
-                   Vidareutveckla processer och rutiner för ytterligare effektivitet och leveranssäkerhet
-                   Bygga och upprätthålla goda, affärsmässiga relationer, med våra nuvarande och framtida leverantörer av produkter och tjänster
-                   Säkerställa en professionell supply chain med leveranssäkerhet för dina kollegor inom försäljning, projekt samt eftermarknad
-                   Upphandling av specialtransporter och transportdokument
 
 
Du kommer att rapportera till Chef för service och eftermarknad och du stimuleras av att arbeta i en verksamhet med kvalificerat tekniskt innehåll och höga kvalitetskrav.
 
Din profil
Krav
·             Erfarenhet av arbete inom inköp och Supply Chain
·             Eftergymnasial utbildning med inriktning på Supply Chain eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
·             Flytande i svenska och engelska
·             B-körkort
 
 
Din sociala förmåga och engagemang är av stor vikt för att bli framgångsrik i befattningen. Du är strukturerad samt gillar ordning och reda. Du är drivande och får saker att hända. Du trivs när du får möjligheten att utveckla och förbättra och är inte rädd för att ta ansvar.
 
Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Malmö.   Resor förekommer.

Mer information

För mer information ring Anders Stegersjö (anders.stegersjo@asb-executive.se), 0704-280265.

Ansök så snart som möjligt men senast 2022-01-04.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2021
  • Ansök senast: 4 januari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024