OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.
Välkommen till upphandlingsenheten!
Vi är 20 personer med olika uppdrag som upphandlare, jurist, systemförvaltare, inköpscontroller, administratör och E-handelssamordnare. Enheten ansvarar för myndighetens inköpsverksamhet, vilket bl.a. omfattar ansvar för myndighetens strategiska inköpsarbete. Från den 1 juli 2022 kommer enheten också att ansvara för kontorsservice och intendenturen på huvudkontoret. Du kommer att vara en del i ett kompetent och trevligt team med nya såväl som erfarna kollegor.
Din roll
Som ansvarig för kontorsservice ansvarar du för centrala områdena gällande kontorsservice på myndigheten exempelvis kontorsplanering, möbler, inredning, lokalvård, kontorsmaterial, dryckesautomater, catering och växter. I rollen ingår arbetsledning av vår Intendent och tillhörande kontorsservice på huvudkontoret samt eget operativt arbete inom området. Du ansvarar vidare för effektivitets- och besparingsmål, planering, informationsspridning till övriga verksamheter samt att agera stödjande till verksamheterna inom ansvarsområdena.
Då rollen till viss del är ny kommer du att få vara med och bygga upp fungerande, väl genomtänkta processer och arbetssätt. En del av uppdraget innefattar att du inom området kommer få arbeta undersökande i syfte att få fram ett nuläge för att kunna forma arbetssätt för kontorsservice. Rollen innefattar också att vara kravställare i upphandling, avtalsansvarig, bedriva förbättringsarbete, ekonomi-, avtals- och leverantörsuppföljning. Tjänsten innebär en del resor till våra kontor som finns i hela landet och du rapporterar till enhetschef Upphandling.
Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot Facility management, logistik, ekonomi eller inköp, alternativt har du annan utbildning eller erfarenheter som vi bedömer likvärdiga. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande roll inom kontorsservice där du har samordnat, drivit organisationsövergripande frågor och haft en beställarroll. Du har erfarenhet av arbetsledning, leverantörsuppföljning, upphandling och processarbete. God vana att hantera olika IT-system. Har du tidigare erfarenheter av, driva effektiviserings/besparingsarbete ser vi det som meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett stort driv att föra ditt arbete framåt, kan arbeta på ett självständigt sätt, anstränger dig för att hitta lösningar och förbättringar. Du har en förmåga att knyta och upprätthålla goda kontakter både intern och externt. Ett strategiskt och kreativt tänk krävs för att kunna planera inför framtiden och hitta nya angreppssätt. Det är även viktigt att du är en ansvarstagande person med god struktur i ditt arbete och en nyfikenhet inför nya arbetsuppgifter.
Mer information
SFV tillämpar 6 mån provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap är ett krav.
Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se
Sista ansökningsdag är 2022-06-19 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!
För frågor kring tjänsten går det bra att kontakta enhetschef Anna Björklind på tfn 010-478 75 65.
Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsuveckling.