Ansvarig Kunddialog

Ansvarig Kunddialog

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Om oss

E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Ett nytt energilandskap växer fram och efterfrågan på förnybar energi ökar. Vi är med och driver omställningen, vi förnyar Sverige och vi vill att vår omtanke om framtiden genomsyrar vårt arbete varje dag.

Inom Lokalnätsaffärer ansvarar vi som enhet för elnätet i form av investeringar och underhåll samt de befintliga kundrelationerna. Tillsammans verkar vi för att ansluta nya kunder till vårt elnät och andra kundnära önskemål. Vi arbetar engagerat och gränsöverskridande tillsammans med våra kunder för att bygga ett hållbart samhälle och driva utvecklingen mot framtidens elnät.


Om rollen

Till vårt team på 10 sammansvetsade medarbetare placerade i Malmö söker vi nu en engagerad och kreativ person som kan ta på sig rollen som Ansvarig Kunddialog där du kommer ta vårt kundnära arbete till nästa nivå.

Som Ansvarig Kunddialog driver du den strategiska planen för vår kundkommunikation både vad gäller vad och hur vi kommunicerar våra budskap. Du bygger framgångsrikt ett brett nätverk inom organisationen för att förstå vår affär och sedan koppla ihop det med hur vi säkerställer en enhetlig kommunikation till våra kunder i tätt samarbete med Brand and Marketing centralt på E.ON. Samtidigt som du har en strategisk roll är du ödmjuk för att kvala upp ärmarna och jobba operativt för att vara ett konkret stöd i organisationen.

Exempel på arbetsuppgifter

* Stötta våra kundresor i budskap och direkt kundkommunikation 
* Hjälpa lokala delar av organisationen med brev, mail, sms, Facebookinlägg kopplat till olika aktiviteter
* Driva arbetet med kundkommunikation kopplat till vår affär – exempelvis prisförändringar



Om dig som vi söker

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta på en stor organisation och har förståelse för den dynamik som råder där. Har du tex erfarenhet från en marknadsavdelning en liknande verksamhet som har god förståelse för infrastruktur är det meriterande, men behöver inte nödvändigtvis vara inom energibranschen. Viktiga värderingar för oss i den här rollen är kundfokus och affärsfokus, då vi lägger stor vikt vid att säkerställa att våra kunder alltid står i centrum för vår kommunikation.

Om du är en driven person som trivs i en roll där du får möjlighet att utveckla din kunskap om E.ON:s verksamhet och bredda ditt nätverk inom organisationen, samtidigt som du är bekväm med att arbeta strategiskt och taktiskt för att utveckla affären, så är detta den perfekta rollen för dig!

Din närmsta chef, Gustav Wengen, är en ledare som tror på frihet under ansvar. Det viktigaste är att teamet har ett tydligt syfte och en gemensam målsättning att sträva mot. Han vill också vara så tillgänglig som möjligt för sina medarbetare och ger gärna stöttning när det behövs.

Välkommen till oss och vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 6e mars.


För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Rekryterande chef; Gustav Wengen, +46 705 282210

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Per Carlsson, Unionen, +46 706 035425
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energidistribution AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 6 mars 2023

Liknande jobb


21 november 2024

Marketing Manager

Marketing Manager

20 november 2024

Marketing Manager

15 november 2024