OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonom som arbetat med kundreskontra och har stort intresse av att arbeta med förbättringar? Då kan det här vara möjligheten för dig! Till vår kund söker vi dig som vill till en arbetsplats där eget initiativ och driv värdesätts högt.
Tjänsten
Som ansvarig för kundreskontra hanterar du kundfakturaprocessen från ax till limpa, för koncernens alla bolag. Utöver det löpande arbetet kommer du att få möjlighet att delta i utvecklingen av faktureringsprocessen.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Dagligen ansvara för koncernens fakturering ut mot kund
- Delta i processutveckling
- Avstämningar av kundreskontra samt tillhörande balanskonton
- Stöd för organisationen för frågor gällande kundfakturor
- Bokföring av inbetalningar
- Upplägg av nya kunder
- Inkassohantering
Kvalifikationer
- Du har några års erfarenhet av kundreskontra, fakturering, bokföring och avstämningsarbete
- Du är självgående med stort ordningssinne
- Du är en flexibel teamspelare och du är duktig på att planera arbetet med god framförhållning och är proaktiv
- Du trivs i ett högt tempo och att leverera kvalité
- Du har en hög integritet och är prestigelös i ditt sätt att arbeta
- Du har ett stort eget driv och deltar gärna i förbättringsarbete
- Du har flytande svenska i tal och skrift
Har du dessutom ett systemintresse och öga för vart processer kan effektiviseras är det ett plus. För att göra detta på ett effektivt sätt tror vi att du är lösningsorienterad och har vana av att planera och strukturera upp ditt arbete.
Du erbjuds en roll i ett bolag där egna initiativ, förbättringar och trivsel hos medarbetarna är centralt. Denna tjänst är placerad i Solna där du inledningsvis blir anställd hos Eclipse med ambitionen att rekryteras till kund.
Din ansökan vill vi ha snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Anders Tegman på telefon 0709481788