OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.
Vy (fd. Nettbuss) är Nordens näst största bussbolag med verksamhet i Norge och Sverige. Bolaget omsätter ca 6 miljarder per år och har ca 7400 medarbetare, samt ca 3300 bussar. Vy är ett helägt dotterbolag till Vy Group AS som är Norges motsvarighet till SJ och historien sträcker sig tillbaka till 1925.
I Vy Buss ingår ett kommersiellt affärsområde där Vy Bus4You, Vy Flygbussarna och Vy Express ingår. Till denna verksamhet söker vi nu en ansvarig för kundupplevelsen. På Vy Flygbussarna, Vy Bus4You och Vy Express sätter vi alltid gästen i första rummet och ambitionen är att erbjuda en världsklasservice i alla våra möten. I rollen som ”Ansvarig kundupplevelsen” är du ansvarig för kundbemötandet i alla kanaler. I rollen ingår operativt ledarskap i form av teamledare för kundservice.
Rollen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och utgår från kundens behov i olika kontaktytor. Det innebär att du kontinuerligt utvärderar nya möjligheter att förenkla och förbättra vårt erbjudande baserat på nya kundbeteenden och medielandskapets utveckling. Du skapar och driver utvecklingsprojekt och aktiviteter i alla kanaler för att stärka kundupplevelsen. Arbetet sker insiktsdrivet och eftersom rollen fungerar som spindeln i nätet för många funktioner måste du vara en lagspelare som inger förtroende och på ett inspirerande sätt får med dig kollegor på det som ska göras. Denna roll kommer att bli marknadschefens högra hand som hjälper till med att hålla ihop strategin och det operativa arbetet.
Arbetsuppgifter
Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:
.Kundinsikter
.Kundnöjdhet
.Arbetsledning av kundservicefunktionen
.Projektledning och koordinering av marknadsföringsaktiviteter
.Kvalitetssäkring, koordinering och framtagning av marknadsföring till kontaktytor som t ex webbplats, app, hållplatser, bussar etc.
.Planering av innehåll i marknadskommunikationen online och offline
.Utbildning i bemötande och service
.Vid behov stötta upp i den operativa verksamheten med mail, telefon, sociala medier
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen söker vi dig som har akademisk utbildning inom ekonomi/marknadsföring/försäljning på minst kandidatnivå och minst fem års erfarenhet av projektledning på en marknads- och kommunikationsavdelning eller från konsult/byråsidan, gärna med erfarenhet inom tjänstemarknadsföring. Du har erfarenhet av att arbeta med olika marknads- och kommunikationsaktiviteter både online och offline. Bra om du har förståelse för digital marknadsföring (webb, digitala kampanjer, sociala medier, mailutskick, sökmotoroptimering o.s.v.) och gärna också erfarenhet inom CRM/kundlojalitet/Customer experience, antingen på kund- eller konsult/byrå-sidan, och av medieköp i alla kanaler.
Personliga egenskaper
Som person är du en relationsbyggare som brinner för service och ett gott bemötande. Du drivs av att skapa förändring och du är en pragmatisk och prestigelös person som kan omsätta ett strategiskt och affärsmässigt tänk till konkreta projekt. Du är drivande och resultatorienterad och har en god kommunikativ förmåga samt ett stort intresse för verksamheten och alla detaljer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor, såväl internt som externt, behöver du vara en lagspelare med god ledarförmåga.
Villkor
Anställningen är tillsvidare med en inledande provanställning under 6 månader. Placering är på VY Buss AB:s huvudkontor i centrala Göteborg. Du kommer tillhöra avdelningen Marknad & Kommunikation för den kommersiella delen av Vy Buss och du rapporterar till Marknad- och kommunikationschefen. I tjänsten ingår regelbundna resor till Stockholm någon gång per månad. Tjänsten förläggs i huvudsak till kontorstid, men kommer vid behov att kunna innebära visst arbete på kvällar och helger.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 22 mars. Obs! Vi tar inte tar emot ansökan via e-post. Vid frågor kontakta HR-Partner Helena Luokkanen.
Kontaktinformation
Helena Luokkanen, HR Partner, helena.luokkanen@vy.se
Arbetsplats
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg