Ansvarig leverantörsreskontra till EKO Stormarknad

Ansvarig leverantörsreskontra till EKO Stormarknad

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa där du får möjligheten att forma dina ”egna” rutiner för bolagets hantering av fakturaflödet? Då kan det här vara rätt för dig. Vi söker nu en ekonom med bred kunskap och mycket goda kunskaper och erfarenhet från fakturaadministration till en nyinrättad tjänst i Fjälkinge. Sök jobbet idag!

Om EKO Stormarknad
EKO Stormarknad erbjuder kända varumärke till låga priser. Bolaget omsätter idag drygt ca 1,2 miljard fördelat på 8 butiker från norr till söder. Kommande år kommer ett antal nya butiker att etableras och bolaget har en spännande tillväxtresa framför sig.

EKO är ett familjeägt företag inom Bergendahlskoncernen och idag är vi ca 350 anställda. Eko är ett snabbt växande bolag, med planerade nyetableringar i snabb takt framöver. Vi söker därför dig som har förmågan och energin att växa med oss.

Vad innebär jobbet som ekonom på EKO Stormarknad?
Främst kommer du att arbeta med bolagets fakturahantering och andra närliggande administrativa uppgifter. Du kommer att bli en nyckelperson på redovisningsavdelningen med ordning och reda i fokus. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du den ekonomiska rapporteringen både avseende kvalitet och uppsatta deadlines

Utöver dina ansvarsområden kommer du att vara en backup för kollegorna i teamet. Vår administrativa avdelning är under uppbyggnad och det är därför extra viktigt att du har viljan och förmågan att skapa, dela och behålla gemensamma rutiner. Idag hanteras redovisningen inklusive leverantörsreskontran av ett systerbolag till EKO, och rollen inkluderar att bryta ut och etablera en effektiv fristående fakturaadministration. Tjänsten rapporterar till EKO Stormarknads redovisningschef och är placerad vid bolagets huvudkontor i Fjälkinge. De första månaderna kommer du till stor del att arbeta på systerbolagets kontor i Hässleholm.

Arbetsuppgifter:
- Ta fullt ägarskap för leverantörsreskontran (registrering, kontering, betalning och uppföljning).
- Supportera organisationen i fakturafrågor
- Ansvarig för bolagets system för fakturahantering
- Avstämningar av balanskonton som tillhör leverantörsreskontran
- Delaktig i månadsbokslut
- Delaktig i olika typer av förbättrings- och utvecklingsprojekt
- Hantering av anläggningsregister
- Diverse ad och uppgifter kopplade till fakturahantering


Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning och minst fem års erfarenhet av fakturahantering och ekonomisk administration.

- Goda kunskaper i Officepaketet
- Kunskap i olika regler som rör fakturor och kontering (exempelvis representationsregler och momsregler).
- Kunskap i SAP är meriterande


Tidigare erfarenhet från detaljhandel är ett plus.



Som person är du är kommunikativ, noggrann och har en prestigelös inställning som skapar goda relationer. Du är van att ta fullt ansvar och gör det som krävs för att se till att avdelningens åtaganden slutförs enligt plan. Som person välkomnar du förändringar och har lätt att anpassa dig till nya situationer och förutsättningar. Vidare är du lugn och strukturerad med integritet och tar välgrundade beslut.

Sist men inte minst, en positiv inställning, båda fötterna på jorden och glädje på jobbet föder framgång!

Tillträde:
Tjänsten avser heltid, tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning

Tillträde i september 2021

Sista ansökningsdagen är den 9/5. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden tar slut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EKO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2021
  • Ansök senast: 9 oktober 2021

Besöksadress

Trångsundsvägen 20
None

Postadress

None
KALMAR, 39239

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024