Ansvarig logistik, inköp och produktionsplanering - Jonsac i Otterbäcken

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Du kommer ha ett brett ansvar för logistik, inköp och produktionsplanering – i dagsläget har du inget personalansvar även om detta kan växa fram på sikt då fabriken befinner sig i en expansiv fas. Du kommer utgå från vår fabrik i Otterbäcken och rapportera till vår platschef, Jan. Totalt är vi drygt 40-tal personer i fabriken. Se dina arbetsuppgifter nedan:

Beställa alla direkta och indirekta råvaror samt övrigt material till produktionen enligt gällande rutiner i affärssystemet (Jeeves/Visma)
Rapportera inleveranser samt förbrukning av alla direkta och indirekta råvaror i affärssystemet
Följa upp och bevaka artiklar och bokade order i affärssystemet
Produktionsplanera all tillverkning av order samt säkerställa att alla underlag och specifikationer till produktionen är korrekta och finns tillgängliga per maskin
Daglig uppföljning och inrapportering av färdigproducerat material i affärssystemet
Boka transporter av färdigt material till kunder samt säkerställa att alla underlag för fakturering efter genomförd leverans är korrekta
Hantering av företagets tullpapper
Månadsinventering av råvarulager och färdigvarulager
Tillsammans med andra chefer leda arbetet med ständiga förbättringar av produktionsmetoder och effektivitetsutveckling i verksamheten
Ansvar för egen kompetensutveckling genom att i lämplig grad följa omvärlds- och teknikutvecklingen inom sitt område


Din profil

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper då det är viktigt för oss att vi hittar någon som matchar oss lika mycket som det ska matcha dig. Vi söker dig som är affärsdriven och som enkelt kan växla mellan ett operativt och strategiskt perspektiv. Vidare är du ansvarstagande och lösningsorienterad, kommunikativ samt har ett sinne för struktur. Du är samtidigt en god beslutsfattare och räds inte för utmaningar då du ser dem som en möjlighet till att växa, samt trivs i händelserika klimat där varje ny dag är en fortsättning på gårdagens äventyr. Vi ser också att du är trygg i dig själv och i din roll som ledare, samt som på ett karismatiskt sätt inspirerar dina medarbetare till förändring och utveckling på ett ödmjukt sätt.

Har tidigare arbetat i roll (er) där du haft ansvar för logistik och produktionsplanering, samt känner sig trygg i att driva dessa områden på en självständig basis.
Har tidigare arbetat inom tillverkningsindustrin.
Har tidigare ledarskapserfarenhet och är trygg i rollen som ledare och/eller chef, projektledare eller motsvarande.
Är flytande i svenska i både tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska. Har många internationella kunder.
Du innehar körkort då resor förekommer i tjänsten.


Meriterande

Tidigare eftergymnasial utbildning inom produktionsteknik eller examen inom annat relevant området.
Erfarenhet från produktionssystemet Jeeves ERP, Visma och Officepaketet.
Erfarenhet av automatiserad produktion.
Du har arbetat med spedition – internationellt med transporter.
Om du arbetat med kvalitet – vi är ISO-certifierade och har ett stort kvalitet- ,miljö- och hållbarhetsfokus.


Om företaget

Jonsacs historia tar sin början 1957 då företaget grundas av ingenjör John Follin-Johnson. Jonsac gick då under namnet Johnson Emballage och till en början tillverkades enbart industripapperssäckar. Allteftersom tiden gick växte företaget och utvecklade sin produktionslinje med tillverkning av sopsäckar, plastsäckar och papperspåsar. Mycket har hänt och många år har gått sedan starten. Under alla dessa år har Jonsac varit en stark aktör på marknaden - något vi både är stolta över och som vi vill förvalta väl. I dag är vi världsledande inom tillverkning av e-handelspåsar av papper, tillverkade av nordisk FSC®-certifierad träråvara. Med korta avstånd mellan pappersmassafabriker och vår tillverkning i en toppmodern maskinpark i Otterbäcken vid vackra Vänern, erbjuder vi marknadens mest närproducerade produkter. Produkter som är redo att möta framtiden!

Har vi väckt ditt intresse? 

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre till fem korta frågor. Vi tar inte emot ansökningar per mail. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här https: //www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/.  

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Oscar Dahl på oscar.dahl@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.  

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2024
  • Ansök senast: 17 oktober 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


1 oktober 2024

Attends söker nu en Supply Planner!

Attends söker nu en Supply Planner!

3 oktober 2024