OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mediekoncernen NTM och våra 18 lokala titlar arbetar målmedvetet med att öka antalet prenumeranter. Nu söker vi dig som vill säkra att de väljer att stanna kvar hos oss.
Vi tillsätter nu en ny roll för att driva vårt lojalitetsarbete, där du ges chansen att bidra till att ge våra prenumeranter en fantastisk kundupplevelse. Målsättningen är att våra kunder ska vara djupt engagerade i vårt innehåll, vi vill förstärka deras vana att använda våra produkter och vi vill bygga en stark relation med dem. Allt för att säkra lojaliteten mellan oss och prenumeranterna.
Brinner du för kvalitetsjournalistik, kundnöjdhet och vill vara med och utveckla läsaraffären med oss? Då ska du fortsätta läsa.
Vad du kommer att göra
I läsaraffärens team Engagemang & Lojalitet blir du en nyckelspelare. Ditt uppdrag är att utifrån kundinsikt och data analysera vad som driver lojalitet och ta initiativ till insatser som skapar positiv utveckling för vår prenumeranttillväxt.
Lojalitetsskapande är så klart ett teamwork som involverar många delar av vårt bolag. Du kommer därför att arbeta i ett agilt team med medlemmar från våra olika verksamhetsområden för att säkra snabba leveranser av värdeskapande förändringar. Du kommer också att samarbeta tätt med övriga utvecklingsteam inom läsaraffären.
I den digitala prenumerationsaffären gäller det för oss att hitta ”klistret” som bygger lojalitet och får våra nya kunder att stanna kvar. I uppdraget ingår alltifrån att skapa kännedom om vilka konsumtionsmönster kring vår journalistik som stärker lojaliteten, till att bidra i arbetet med att driva digital aktivering i våra produkter. Eller till exempel att hitta nya partnerskap med attraktiva bundlingar, eller att säkra att våra befintliga lojalitetslösningar ger maximal effekt ur lojalitetsperspektivet. Men framför allt vill vi få in kraft i att tänka nytt och driva innovation inom området.
NTM är inne i en mycket spännande fas kring kundinsikter där vi precis har genomfört en omfattande studie och definierat ett antal prioriterade målgrupper. Utifrån det har vi skapat en kraftfull kundinsiktsplattform som ger oss en mycket bra grund för att driva lojalitetsarbetet.
Du rapporterar till Chef Engagemang & Lojalitet och blir del av ett team på 7 personer. Rollen är en tillsvidaretjänst och placerad på någon av de orter som NTM har verksamhet runt om i Sverige.
Vi tror att du har:
- relevant högskoleutbildning inom tex marknadsföring och kommunikation.
- djup kompetens inom lojalitetsbyggande, digital marknadsföring och digitala affärer.
- flerårig erfarenhet av arbete med kund- och lojalitetsprogram och att systematiskt driva kundnära lojalitetsbyggande.
- god förståelse för marknadsföring i digitala kanaler och god insikt i vad som driver lojalitet, med bra koll på omvärlds- och branschtrender inom lojalitetsbyggande.
- vana av att arbeta agilt och datadrivet
Personliga egenskaper som driv, nyfikenhet, mod och nytänkande är viktiga i denna roll. Du är starkt resultatorienterad, vill ta ansvar och få saker att hända. Du har en positiv inställning och en attityd som smittar av sig, och du bidrar till att skapa en kreativ miljö.
Vi tror att du..
- är en datadriven, metodisk och logisk doer som får saker att ske och skapar resultat.
- är nyfiken och älskar att testa nya tillvägagångssätt – och inte är rädd för att göra fel.
- ser det som självklart att optimera, analysera och löpande följa upp.
- är engagerad, ambitiös och självgående men samtidigt har god samarbetsförmåga och ser vinsten med att jobba i tvärfunktionella team.
- har god analytisk förmåga, förstår data och har lätt att se samband.
Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
PS.
Känner du att du inte riktigt matchar samtliga önskemålen ovan men har driv och riktigt vassa idéer om hur vi ska hantera våra utmaningar – sök ändå. Det är människan vi ska anställa inte meritlistan.
Vi genomför intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!
Frågor om tjänsten:
Jens Pettersson, Chef Engagemang och Lojalitet, jens.pettersson@ntm.se, 073-6621133
Fackliga frågor:
Jenny Björklund, Unionen 076–8000240
NTM är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken.
Vi har medarbetare på lokal marknad från Småland till Norrbotten. Våra medierådgivare och reklambyrån Fluid hjälper företag med kampanjer, innehåll och strategi. Flertalet av våra egna tidningar trycks hos Pressgrannar och Tryck i Norr, och delas ut av vårt distributionsbolag Svensk Hemleverans, som också erbjuder morgonpigga hemleveranser för både brev och paket, tex från vår egen e-handel.
Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet.
Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Andersson
Ulla Kärrman
075-245 61 51