Ansvarig Marknadskommunikation

Arbetsbeskrivning

Har du högt driv och vill arbeta i en jordnära organisation i ett team som är på en utvecklingsresa? Har du även gedigen erfarenhet av marknadskommunikation och vill arbeta i en roll där du får kombinera strategiskt och operativt arbete? Verksamheten inom Lantmännen Lantbruk har vuxit och utvecklats och nu är vi redo att ta vår marknadskommunikation till nästa nivå. Därför utökar vi teamet och söker dig som är affärsinriktad och har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsnära marknadskommunikation inom B2B. Vi söker dig som precis som vi, har business in mind and people at heart.

I Lantmännens koncern är det lantbruket som är hjärtat och som utgör vår kärnverksamhet. Med lantbruket som bas har vi byggt den breda affär som koncernen består av idag. Lantmännen har en unik värdekedja där vi tar ansvar från jord till bord varje dag.

Det här kommer du att göra

Som ansvarig för marknadskommunikation kommer du att leda det dagliga arbetet i ett litet team som utvecklar och exekverar den affärsdrivande marknadskommunikationen inom våra tre affärsområden; foder, spannmål och växtodling. Ditt ansvar innefattar att styra över den övergripande utformningen och strategin för marknadskommunikationen inklusive initiering, planering och genomförande av våra marknadsföringsaktiviteter. Exempel på aktiviteter är mässor, trycksaksproduktioner, print och digital marknadsföring, sociala medier samt e-handel. Du kommer att arbeta strategiskt såväl som operativt med att driva Lantmännen Lantbruks varumärke och aktiviteter för ökad försäljning.

Du har samarbete och utbyte med regionchefer, säljchefer och produktchefer för Lantmännen Lantbruks affärsområden. Du kommer också ha ett nära samarbete med koncernens avdelning för Brand & Marketing och representera Lantmännen Lantbruk i koncernövergripande forum. Du bygger goda relationer med våra externa samarbetspartners och byråer.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Erfarenhet av arbete i liknande positioner inom marknad där du har arbetat fram strategier i nära samarbete med verksamheten och med kunden i fokus.
- Operativ erfarenhet av att skapa marknadsföringsmaterial för olika kanaler/forum.
- Med fördel en akademisk utbildning inom marknad och kommunikation.
- Förståelse för hur slutkunden tänker och hur samspelet mellan olika kanaler skapar kundvärde.
- Tidigare arbetat inom B2B.
- Goda kunskaper i svenska och engelska.

Du är:

- Kommunikativ samt affärs- och resultatorienterad.
- Duktig på att bygga förtroende, engagera och motivera andra i din omgivning.
- Modig och trivs i en utmanade roll där du vågar utmana både arbetssätt och personer.
- Strukturerad och självständig.
- Engagerad och gillar att jobba i team och gränsöverskridande inom organisationen.

Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi ser mångfald som en viktig fråga och vill att alla ska känna sig inkluderade. På Lantmännen arbetar vi aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.

Du rapporterar till Kommunikationschefen och placering för tjänsten är på vårt nybyggda kontor i centrala Malmö.

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt, men senast den 29/6. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Johanna Leijon, johanna.leijon@lantmannen.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 20 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 50 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lantmännen Agriculture
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024