OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett av de mest etablerade och erfarna bemanningsföretagen i Stockholm.Vi erbjuder uthyrning, rekrytering, och entreprenad och har tjänster inom kontor, ekonomi, lön, HR, sälj/marknad, industri/teknik och lager. Vi söker för rekrytering till kund en Ansvarig Produktinformation Heltid Tillsvidare Tjänsten innebär ett huvudansvar för koncernens produktinformation samt hemsidor och system ägaransvar för de system vi idag använder, webbase (produktinformation) samt episerver (hemsidor). Produktinformation: Tjänsten innefattar huvudansvaret för att vår produktinformation alltid är uppdaterad och att samma information utvecklas så vi kan erbjuda våra kunder marknadens bästa produktinformation.Ansvaret gäller samtliga koncernens, idag 7 språk i våra 7 dotterbolag, samt eventuellt tillkommande språk.Till hjälp finns idag "översättare" som sköter den praktiska anpassningen till respektive språk så att ansvaret ligger i att "arbetsleda" dessa översättare så att vår produktinformation håller samma höga kvalitet oavsett språk.I system ägaransvaret ligger förvalta och utveckla webbase så att det på bästa sätt stödjer vårt arbete med produktinformation tillsammans med våra systerbolag eftersom vi delar systemet med dem.Dessutom innebär tjänsten praktisk katalogproduktion när vi skall producera våra kataloger i olika editioner eller språk samt kontakt med tryckeri.Vi använder idag Adobe Framemaker som verktyg vid katalogproduktion.Det praktiska arbetet i att uppdatera vår produktinformation sköts av en assistent så tjänsten innebär också att arbetsleda denna person.Under arbetstoppar kommer också ansvarig produktinformation att jobba praktiskt med att underhålla produktinformationen. Hemsidor: Huvudansvarig för koncernens samtliga hemsidor och att informationen praktiskt uppdateras och utvecklas på svenska och engelska.Dessutom innebär det också att arbetsleda webbansvariga i våra dotterbolag. Tjänsten innefattar en del resor, främst vid katalogproduktion i våra dotterbolag och i arbetet med att arbetsleda översättarna.Tjänstens placering är i Sollentuna och rapportering sker till Marknadschef Norden.Kunskap: -Mycket goda kunskaper i Svenska.-Goda kunskaper i Engelska, muntligt och skriftligt -Goda kunskaper i Adobe Framemaker, Photoshop samt baskunskaper i Illustrator och Indesign.-God förståelse i att arbeta med system för produktinformation.-Högskoleutbildning Personliga egenskaper: -Förmåga att kunna arbeta självständigt, och ett genuint intresse i att med kundens ögon granska och utveckla produktinformation.Du måste också gilla att ena dagen arbeta "strategiskt" och nästa dag "operativt".Vi värdesätter också en person som kan "ta för sig", driven, och som med sin personlighet ytterligare bidrar till att göra vårt företag till en ännu roligare arbetsplats.Kontakta gärna rekryterare Anna-Lena Gällström om du är intresserad av att veta mer om företaget och tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719