OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grandab Management söker:
Ansvarig Projektledare
Om Grandab Management
Grandab Management är ett partnerägt bolag som grundades 2013 med affärsidén att förvärva och utveckla fastigheter och bolag. Sedan starten 2013 har bolaget successivt vuxit och idag arbetar 15 personer med utgångspunkt från kontoret på Norra Hamngatan 6 i centrala Göteborg.
Vi på Grandab erbjuder dig en arbetsplats med stor frihet och eget ansvar. Vi är ett härligt gäng som gillar att ha roligt på jobbet. Nu ser vi framemot att lära känna ytterligare en kollega.
Om Tjänsten
Du kommer att arbeta aktivt som projektledare i många olika typer av projekt i våra helägda eller delägda fastigheter tillsammans med våra redan befintliga projektledare och förvaltare. Du kommer även ha ett övergripande ansvar att samordna och följa upp samtliga projekt i våra fastigheter, även de du inte personligen projektleder. Stor vikt läggs vid projektadministration, uppföljning, ekonomi, noggrannhet och rapportering.
Ansvarsområden
Ansvar för helheten av projekt där du är utsedd projektledare med allt ifrån investeringsunderlag och upphandling till utförande och slutrapportering.
Ansvar för att samordna och tillsätta interna eller externa projektledare till projekt samt följa upp projekten via avstämningar och rapportering.
Framtagande av entreprenadhandlingar samt entreprenadavtal.
Självständigt och tillsammans med andra ta fram underlag för investeringsbeslut
Delaktig i tidiga skeden för kostnadsuppskattningar och bidra med teknisk expertis.
Ansvara för att projektprognoser och slutrapportering är korrekta och levereras i tid.
I prognos och uppföljningsmöten redovisa för pågående projekt.
Erfarenhet och kompetens
Du har god erfarenhet av entreprenad- och projektledning.
Du behöver ha lätt för att uttrycka dig korrekt i både tal och skrift.
Du är noggrann och strukturerad samt har vana av att arbeta med prognoser och uppföljningar.
Du gillar att jobba administrativt och att arbeta med flera saker parallellt.
Du har mycket god vana av att arbeta med dator, MS Office och ekonomisystem.
Du har vana av att arbeta direkt med slutkund och har god förmåga att kommunicera med olika parter i projekt.
Du gillar att jobba i team och är både lyhörd samt ödmjuk.
Körkort
Minst gymnasieutbildning, vidareutbildning på högskola/universitet premieras.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Grandab är ett entreprenöriellt bolag där respektive medarbetare får stort förtroende och mandat att agera inom ramen för sitt område. För att lyckas i denna roll krävs det således att du som person är affärsdriven, proaktiv, initiativrik och trivs i en kreativ miljö.