OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilbolaget Teknik & Service - En del av Bilbolagskoncernen
Vill du vara med och utveckla Bilbolaget i Uppsala? Bilbolaget Teknik & Service är det bolag som ger service till hela Bilbolagskoncernen inom områdena fastighet, verkstadsteknik, ombyggnationer & reparationer. Vårt mål är att vi tillsammans ska förebygga eventuella driftstörningar och agera för att övriga verksamheten ska kunna arbeta utan avbrott.
Ett arbete där du gör skillnad!
Som ansvarig servicetekniker/montör blir du en viktig del av ett team som har till uppgift att se till att teknik och maskiner fungerar som de ska i våra person- och transportbilsverkstäder. Gruppens jobb är att arbeta förebyggande så att vi kan minimera oplanerade driftstopp, därför krävs god teknisk kunskap samt att du är strukturerad och bra på att prioritera och leda arbete.
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos Bilbolaget Teknik och Service
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ansvarig servicetekniker/montör kommer du att leda och fördela arbetet i din arbetsgrupp samt utföra underhåll och service tillsammans med kollegor. Ditt uppdrag inkluderar felsökning av div. teknisk utrustning som finns i fastigheter och verkstäder.
Du kommer även att vara delaktig i större projekt och ombyggnationer där du är ansvarig för att utveckla den tekniska delen. Slutligen kommer du också ha kundkontakt och göra upphandlingar med leverantörer.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom antingen mekanik, el, hydraulik, pneumatik, och/eller industriunderhåll. Har du dessutom tidigare erfarenhet som arbetsledare så är det mycket meriterande då detta är en ansvarsroll.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och för att klara av och hantera rollen som servicetekniker är det viktigt att du är:
-
Strukturerad och organiserad - du behöver kunna planera arbete i förväg och prioritera aktiviteter effektivt. Att kunna sätta upp och se till att teamet håller deadlines är avgörande för gruppens framgång.
-
Stresstålig - du behöver vara lugn och stabil vid högt arbetstempo samt ha förmågan att fokusera på rätt saker.
-
En naturlig ledare - eftersom arbetet innefattar ansvar över gruppen och utvecklingsprojekt behöver du ha god ledarförmåga och vara bra på att skapa sammanhållning i team.
-
Relationsskapande - Du behöver vara lyhörd, utåtriktad och ha social kompetens i yrkesmässiga sammanhang (internt & externt). Du bör vara en lagspelare som gillar att skapa långsiktiga relationer.
Som anställd hos Bilbolaget erbjuds du bra förmåner så som:
- Benefits förmånsportal med friskvård och en mängd bra erbjudanden och rabatter
- Personalrabatter på drivmedel, verkstadsarbeten & reservdelar
- Personal cykel med bruttolöneavdrag
- Tjänstepension
- Hälsoundersökning
- Gruppförsäkring
- Företagshälsovård
- Goda utvecklingsmöjligheter
- Bra arbetsmiljö
Välkommen med din ansökan!
Om koncernen Bilbolaget
Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolaget som med fem personbilsbolag, ett lastvagnsbolag, ett Teknik & Service bolag, Demia AB och ett Administration & IT bolag har cirka 900 anställda. Koncernens verksamhet sträcker sig från Luleå i norr till Norrtälje i söder, via Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Ludvika, Gävle, Sandviken, Uppsala, Östhammar och Norrtälje.
Koncernen ägnar sig dels åt försäljning, service och tilläggstjänster med personbilar, transportbilar, bildemontering och lastvagnar, dels förvaltning av de egna och hyrda fastighetsbestånden. Fordonsaffären omfattar försäljning av både nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar och har fokus på att leverera helhetslösningar som förenklar kundens vardag.
Bilbolagskoncernen ägs av familjen Persson. Martin Persson är styrelseordförande, även syskonen Henrik och Anders jobbar inom koncernen. Familjen Persson har siktet inställt på framtiden och jobbar långsiktigt med att hela tiden modernisera och återinvestera i verksamheten.
Vårt kundlöfte: Med personlig omtanke
Det är stora ord som vi lovar till var och en av våra kunder och den viktigaste faktorn för långsiktig lönsamhet. Därför behöver vi engagerade medarbetare som har en vilja att göra skillnad i sina arbeten och ge våra kunder positiva upplevelser i mötena med dem.
Vi vill att alla kunder ska känna sig betydelsefulla och att just deras behov är någonting som vi tar på allvar och har lösningar på. Att vara omtänksam handlar om att bry sig om, vilja väl och visa intresse. Vår filosofi är att omtanke i alla led vinner i längden. Och det gäller självklart även oss medarbetare emellan. Om vi lever på det sättet så kommer vi också omtänksamt kunna ta hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt.