OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ålö AB är världsledande när det gäller utveckling och tillverkning av frontlastare med tillhörande redskap till jordbrukstraktorer. Tillverkningen sker i Europa, Asien samt Nordamerika och marknadsförs globalt. Varumärket i Sverige är Quicke.
Nu söker vi en teknisk supportansvarig då en medarbetare går till nya uppdrag inom företaget. Skulle du trivas med varierande arbetsuppgifter inom teknisk support och är en person som drivs av att ge utomordentlig kundservice? Då kan det här vara jobbet för dig - skicka in din ansökan idag!
Om tjänsten
Som Teknisk Supportansvarig hos Ålö kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen bestå av att ge teknisk support och service till våra återförsäljare via telefon och e-post. Du kommer även att hantera garanti- och reklamationsärenden för våra återförsäljare. Förutom dessa huvudarbetsuppgifter kommer du också att jobba med orderhantering i vårt affärssystem Movex. Det förekommer även att du medverkar tillsammans med dina kollegor på utställningar och mässor samt deltar i utbildningar av våra återförsäljare.
Du kommer ingå ett litet team med hög laganda som hjälps åt med de utmaningar som uppstår i verksamheten. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Umeå med tillträde enligt överenskommelse.
Din profil
Vi ser gärna att du har teknisk gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta med service och support av tekniska produkter. Då tjänsten innebär mycket kontakt med kunder är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga. Eftersom mycket av det tekniska materialet endast tas fram på engelska så är det viktigt med goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Kommunikationen med våra återförsäljare sker till 99% på svenska. För oss är det extremt viktigt att ge hög service till våra kunder så du måste brinna för att ge hög service och vara professionell i din yrkesroll. Det är meriterande om du erfarenhet från praktiskt lantbruk, jobbat som servicetekniker eller har teknisk kunskap om traktorer, hydraulik och elektronik.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du arbeta i en internationell miljö för ett världsledande företag. Våra medarbetare beskriver atmosfären hos oss som familjär med härlig stämning mellan kollegor både inom och mellan avdelningar. Arbetsmässigt finns stor frihet under ansvar, korta beslutsvägar och stora möjligheter till att utvecklas.
Att arbeta på Ålö innebär att vara en del av ett team med stark framåtanda, drivkraft och ambition - alltid med kundens bästa i fokus. Vi verkar för att våra kunder ska mötas av produkter med hög kvalitet och det är viktigt för oss att vara nytänkande inom branschen. Genom teknisk utveckling i framkant bidrar vi till framtidens jordbruk.
Som personalförmåner erbjuder vi bland annat flexibla arbetstider och arbetstidsförkortning. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, massage på arbetsplatsen, gratis frukt, gratis mensskydd, möjlighet till förmånscykel, privat sjukvårdsförsäkring med mera.
Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en stor mångfald tillför och vi välkomnar därför sökanden av olika kön och bakgrund.
Din ansökan
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan med CV och personligt brev så fort som möjligt, dock senast 2023-04-26. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Finn Brännvall på telefonnummer: 070-3016523. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Linnéa Östensson, HR, på 090-170411.
Välkommen med din ansökan!