ANSVARIG TEKNISK SUPPORT TILL SNABBVÄXANDE IoT-BOLAG

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Har du ett tekniskt intresse och vill arbeta i en roll med stort kundfokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi rekryterar just nu en person som kommer att ansvara för teknisk support hos vår kund i västra Stockholm.

Här går det undan och verksamheten växer snabbt vilket gör att ingen dag är den andra lik. Som del i teamet arbetar du väldigt brett där din huvudsakliga uppgift är att göra kunderna nöjda och bidra till att bolaget ständigt blir bättre på det de gör både i Sverige och internationellt.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:
• Hantera och lösa inkommande supportärenden via mail och telefon från deras kunder och partners inom både B2B och B2C.
• Tillsammans med utvecklingsteamet hjälpa till att kommunicera krav till utvecklingsavdelningen när det gäller nya funktioner och buggar.
• Testa och utvärdera nya funktioner inför lansering.
• Sätta samman utvecklingsprojekt till företagets utvecklare gällande hemsidan.


Företagspresentation
Vår kund är ett svenskt IoT-företag baserat i Stockholm som levererar en molnbaserad GPS-spårningstjänst för privat- och företagsmarknaden. Det är ett mindre entreprenöriellt, kreativt och dynamiskt företag som har högt i tak, där alla anställda är med och påverkar. De är ett glatt och engagerat gäng som har som mål att alltid leverera högsta kvalitet och ha de nöjdaste kunderna. De underhåller tiotusentals spårsändare och körjournaler åt nöjda kunder främst i Sverige, men även utomlands. De sitter i lokaler på Drottningholm idag, men kommer inom kort att flytta till Alvik då bolaget växer. Företaget kommer inom kort att expandera internationellt så kunder och partners kommer även att finnas utomlands.

Kvalifikationer
- Du har ett stort tekniskt intresse, och tycker det är kul att utveckla och förbättra produkter.
- Du har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik.
- Du har tidigare erfarenhet av kundservice.
- Flytande svenska och behärskar engelska obehindrat.
- Kunskaper i tyska i tal och skrift är ett plus men inget krav.


Personliga egenskaper
I denna roll är din personlighet viktigast! Du tycker att all form av kontakt med människor är toppen och blir extra förtjust när det är lite utmanande och klurigt. Vi tror att du är en person som tycker det är kul att vara med och utveckla och förbättra produkter och tjänster inom det senaste inom IT, telekom och hårdvara. För att trivas och göra succé i rollen så är vi övertygade att nyckeln till framgång är ditt tekniska intresse, din nyfikenhet, ansvarsförmåga, kreativitet, flexibilitet och förmåga att lära nytt samt ditt fantastiska bemötande i telefon och skrift.

Tillträde och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vår kund med JobBusters. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Johanna Johnsson. Rollen är på heltid, kontorstider. Start enligt överenskommelse och tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund. Skicka gärna in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2021
  • Ansök senast: 25 september 2021

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024