OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
ALMAB Storvik AB utvecklar och marknadsför utrustning för automatisering av sågverk och hyvlerier i Europa. Företaget grundades 1928 och är idag branschledande i Norden inom flera segment.
Huvudkontor och den egna verkstaden ligger i Storvik, Gästrikland.
Bolaget har drygt 30 anställda och omsätter ca 100 miljoner årligen med en exportandel på ca 60 %.
ALMAB Storvik AB ingår i börsnoterade Storskogen
Läs mer på www.almab.se
Ansvarig tekniskt inköp till ALMAB Storvik AB
Brinner du för inköp och teknik? ALMAB Storvik AB fortsätter stärka vår position på marknaden och vi söker nu en ansvarig för tekniskt inköp till vårt huvudkontor i Storvik!
Om tjänsten
Som ansvarig för tekniskt inköp sköter du företagets inköp av maskintillverkning, maskingods och övrigt i våra projekt. Du följer upp leveranstider och kvalitet. Projektens storlek varierar mellan 2-80 Mkr. Inom inköpsavdelningen finns ytterligare en rutinerad inköpare. Inköpsavdelningen samarbetar med såväl projekt-, konstruktions-avdelningen som våra leverantörer.
Jobbet är varierat och varje uppdrag unikt och hos oss kan du vänta dig en innehållsrik vardag. Resor, företrädesvis inom Sverige och Europa till våra leverantörer, är en del av arbetet.
I rollen som ansvarig tekniskt inköp är du en del av ett drivet och sammansvetsat team - ett fantastiskt kul jobb om du frågar oss!
Din profil
Du har god erfarenhet av tekniskt inköp och att samarbeta och förhandla förbättrade villkor med leverantörer. Du drivs av att förbättra rutiner, priser och kvalitet genom att ställa krav och ha förväntningar samtidigt som du klarar att ha ett gott samarbete till våra leverantörer.
Du tar tag i stora och små frågor med samma entusiasm. Du har en affärsmässig och professionell inställning till ditt arbete samtidigt som du är kommunikativ, engagerad och trivs med stort eget ansvar. För att passa in hos oss är du prestigelös och har inga problem med att hjälpa till där det bäst behövs. Du vill vara med att utveckla rollen inom inköp till nästa nivå och aktivt bidra till företagets totala resultatutveckling.
Du besitter god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, goda språkkunskaper i svenska och engelska. Du har goda kunskaper i office365 i allmänhet och Excel i synnerhet.
Erfarenhet av inköp från kontrakttillverkare är meriterande. Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet från kvalificerat inköp samt högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi.
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna VD Paul Larsson tel. 070 607 62 22, paul.larsson@almab.se. Ansökan bör innehålla meritförteckning, personligt brev och betyg från skola och tidigare arbetsgivare.
Skicka din ansökan till almab@almab.se så snart som möjligt eftersom urval kommer att ske löpande.