OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Professionalism, arbetsglädje och respekt - Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.
Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill vara med och styra upp och utveckla upphandlingsarbetet i kommunen. I rollen som ansvarig upphandlare är du en del av upphandlingsfunktionen som ingår i ekonomiavdelningen. Avdelningen är en del av Kommunledningskontoret.
Vill du ha ett omväxlande arbete med stora utmaningar? Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer inom upphandling? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker!
Arbetsuppgifter
Som ansvarig upphandlare kommer du tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen arbeta med att bl.a. utveckla inköps- och upphandlingsprocesser, genomföra kommungemensamma upphandlingar samt även verksamhetsspecifika uppdrag över tröskelvärdet tillsammans med verksamhetsföreträdare.
Ekonomiavdelningen ansvarar för upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader åt kommunens verksamheter, så tjänsten innebär därför stora möjligheter för dig som vill driva och påverka arbetet med att organisera detta på bästa sätt, och på så sätt bidra till kommunens framgång med korrekta och effektiva inköp. Du jobbar både strategiskt och operativt och kommer stötta kollegor och hålla ihop processerna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en erfaren upphandlare och trygg i din profession. Hos oss får du en möjlighet att jobba i team med nyfikna och drivna kollegor och bidra med din kompetens och erfarenhet. I din roll som ansvarig upphandlare kommer du vara stödjande, konsultativ men även granskande och det är därför viktigt att du som person har integritet.
Du arbetar effektivt, lösningsorienterat, affärsmässigt, ofta självständigt och har förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten. Som person har du ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter, din initiativförmåga samt din förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt värdesätts.
* Du har en akademisk examen eller eftergymnasial utbildning motsvarande som lägst 2-årig KY-utbildning inom inköp- och upphandling.
* För att vara framgångsrik som upphandlare förutsätts du ha en flerårig erfarenhet av inköp och upphandling.
* Kunskap inom LOU är en förutsättning.
* Vana av att arbeta med upphandlingsverktyget TendSign och e-handelssystemet Proceedo är meriterande.
* Det är viktigt att du behärskar svenska i både tal och skrift på ett obehindrat sätt.
* Körkort är ett krav
Vi är en liten och tätt samarbetande upphandlingsfunktion och det är av yttersta vikt att vi som grupp fungerar bra tillsammans. Dina personliga egenskaper är därför minst lika viktiga som din formella kompetens. I rekryteringen läggs därför stor vikt vid personlig lämplighet. För att beskriva hur du som person behöver vara för att passa in i vår lilla grupp passar följande ord bra: prestigelös, lyhörd, social, och nyfiken. Som person har du en positiv attityd till utmaningar.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas på Båstads kommun. Läs mer på www.bastad.se
Vi tycker att du är viktig och vi är måna om din utveckling och att du ska trivas hos oss. Vi ser fram emot att få veta mer om dig!
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Båstads kommun med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Angela Ekelöf på 0703-775781, angela.ekelof@jeffersonwells.se
Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast den 9 maj.
Välkommen med din ansökan!