Ansvarig varuhusekonomi Kalmar

Arbetsbeskrivning

Ansvarig varuhusekonomi Kalmar: Vill du arbeta för en av Europas största återförsäljare av hemelektronik? Är du på jakt efter nya utmaningar? Vill du arbeta på vårt varuhus i Kalmar? Hur vi arbetar och vilka vi söker: Vad många skulle kalla entreprenörskap ser vi som vårt dagliga arbete: att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i våra varuhus. På Media Markt ligger detta ansvar hos alla medarbetare, inte bara hos cheferna. Vår filosofi är att varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten och därför söker vi dig som tycker om att ta initiativ, vågar fatta beslut och är spontan. Dina arbetsuppgifter: - Vi får våra varu- och omkostnadsfakturor direkt till varuhuset, och ditt ansvar är att se till att leverantörsreskontran arbetar kostnadsmedvetet och effektivt - Du har personalansvar för ett team på 2-4 administrativa assistenter och det är med din arbetsledning, coaching och inspiration som ni tillsammans ska se till att leverantörsreskontra/fakturakontroll fungerar optimalt i varuhuset - Konkret arbetar du med matchning av fakturor mot följesedlar samt att du konterar och attesterar omkostnadsfakturor - Du har daglig kontakt med våra leverantörer i ärenden som gäller t.ex. felaktiga fakturor och betalningsvillkor - Ditt arbete innebär också att du kontrollerar, följer upp och åtgärdar felaktigheter avseende t.ex. marginaler och minuslager i vårt Goods Management System samt att du i samma system administrerar och bokar marknadsföringsbidrag - Det kan också hända att du får avlasta varuhusledningen med övrigt förekommande administrativt arbete - Tillträde till tjänsten är planerad till juni2008 - Du kommer att tränas/utbildas på något av våra varuhus i Sverige Din profil: -Vi tror att du har arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter som ovan och du har troligtvis haft personalansvar - Du har eftergymnasiala studier inom ekonomi - Det är meriterande om du har erfarenhet av en roll inom detaljhandeln som inneburit delaktighet vid inköp, beställningar och/eller annan butiksadministration/ekonomi - Du har "skinn på näsan" samt förmåga att ta för dig och stå på dig - Ser helheten och har god överblick - Förmåga att inte släppa saker förrän de är utredda - Duktig organisatör och administratör - Prestigelös och villig att jobba "hands-on" - Uthållig och ihärdig - Grundläggande kunskaper i Office-paketet - Du behärskar engelska i tal och skrift Vi är: Med över 500 varuhus i femton länder är vi en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Vårt sortiment omfattar bland annat datorer, HiFi, TV, telefoni, foto, film, musik, spel samt hushållsprodukter och mängder av tillbehör.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

29 december 2024

29 december 2024

29 december 2024

Ekonomichef - Ulrik's Entreprenad AB

28 december 2024