OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansvarsfull marknadsassistent till Hitachi Power Tools AB
Triggas du av rörlig bild och breda marknadsroller där du får nytta av hela ditt register? Har du dessutom erfarenhet från att arbeta med digitala kanaler? Då har vi nästa öppning för dig! Randstad söker nu en marknadsassistent till Hitachi Power Tools Sweden AB. För att bli aktuell som marknadsassistent så har du några års relevant erfarenhet – eller motsvarande kunskaper – och kan arbeta självständigt. Vi erbjuder ett positivt och sammansvetsat team liksom en långsiktig anställning med start enligt överenskommelse.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Sollentuna
Omfattning: Heltid, för start enligt överenskommelse och 6 månaders konsultuppdrag (med goda chanser till anställning direkt hos Hitachi Power Tools Sweden AB efter avslutat uppdrag).
Arbetsbeskrivning:
Hitachi Power Tools Sweden AB är en ledande leverantör av elverktyg, spikverktyg, infästning och tillhörande kringprodukter till den svenska proffsmarknaden. Huvudsakliga distributionskanaler är fackhandel och kedjor inom bygg och industri. Produktportföljen innefattar i huvudsak varumärken som Hitachi, Bendof och MFT.
Företagets lokaler är placerat i Rotebro, med fri parkering och bra kommunikationer (pendeltåg och buss i nära anslutning).
Som marknadsassistent blir du en del av marknadsavdelningen och samarbetar med marknadskoordinator, produktchef, KAM, region- och försäljningschefer. Rollen är bred och du kommer få ta stort eget ansvar och ges möjlighet till att utvecklas.
Dina arbetsuppgifter:
• Filmning/fotografering, bearbetning och redigering till färdigt material samt arbeta med digitala kanaler.
• Bistå i både lokala och centrala kampanjer, införsäljningsmaterial, butiksmaterial (produktkort, planscher), uppdatering av kataloger, prislistor och presentationer samt webb och webbshop.
• Ta in krav och önskemål på nytt marknadsmaterial,
uppdatera Hitachi Power Tools Sweden AB i sociala medier, CRM-systemet och publicera/distribuera material till olika såväl interna som externa kontaktytor.
• Du kommer också uppdatera innehåll i PIM-system, hjälpa till med annonsmaterial, kampanjmaterial till kund och svara för att varumärket presenteras optimalt.
Kvalifikationer:
För att bli aktuell i rollen så behöver du en utbildning inom marknadsområdet eller liknande område, goda färdigheter i bild- och filmbearbetning, redigering liksom goda kunskaper i marknadsföring B2B/B2C genom digitala kanaler (som sociala medier) och en hög språklig nivå på såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du förväntas också ha goda färdigheter i InDesign, PhotoShop och med fördel i övriga Adobe CS-program.
Som person är du tekniskt intresserad med god känsla för färg och form. Kanske ser du framtiden som samtiden? Håller dig uppdaterad och ligger i framkant. Du gillar rörlig bild och är bekväm med sociala medier, inte minst Youtube. Visst är du hjälpsam och triggas av breda roller där du får arbeta hands on men också bidra med tankar och idéer. Är du dessutom positiv, självständig och handlingskraftig? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss!
Vi ser det som plus (men inte krav) om du har kunskap i fler nordiska språk, tekniskt intresse, relevant arbetslivserfarenhet (främst inom rörlig bild), tidigare arbetat med videobearbetning/redigering (alternativt har motsvarande kunskap) och/eller arbetat i ett CRM-system.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-10-26, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se [ mailto:camilla.wohlin@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström