OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnader och hjälpa människor. Familjeläkarna består idag av cirka 600 anställda som med sitt engagemang och kompetens har skapat en varm och familjär arbetsgrupp.
Familjeläkarna ansvarar för läkarinsatser på ca 200 äldreboenden i Region Stockholm med en läkargrupp på 50 personer där de flesta är geriatriker och specialister. Vi har ett tydligt och framgångsrikt koncept där du som anställd får stimulans, trivsel och professionell utveckling. Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus.
Beskrivning
Vi söker en vikarie på heltid i 12 månader. Goda möjligheter till förlängning av uppdraget finns.
Du blir en viktig del i vår SÄBO- administration där du har en central roll och fyller en mycket viktig funktion på företaget. För att klara dessa krav ser vi gärna att du har vana från service och vård sedan tidigare.
Arbetet som koordinator för SÄBO Region Stockholm består bland annat av administrativa uppgifter som att stödja verksamhets- och enhetscheferna i planering, koordinering och dokumentation av möten. Uppdraget går ut på att bland annat skapa förutsättningar till god struktur och effektivitet för enhetschefen i Familjeläkarnas verksamhet, våra läkare men även för övriga externa medarbetare. Tjänsten innebär en god inblick i hur processen i vården och all administration runt omkring särskilda boenden och läkarens roll fungerar.
Arbetet omfattar en bredd av frågor och då du som koordinator verkar i olika sammanhang kommer arbetsuppgifterna att variera dagligen och kräver att du snabbt kan sätta dig i in i olika frågor och lösa uppgifter.
Arbetsuppgifter
Arbetet inkluderar schemaplanering och bemanning av läkarna ute på SÄBO, administration av behörigheter till våra IT-system, nära kontakt med ledningen samt andra verksamhetsområden på Familjeläkarna för koordinering av resurser.
Koordinering och samordning av olika ärenden som rör behörigheter till medarbetare.
Administration i Vaccinera, EK, Take Care och schemaläggningssystem.
Kontakt och kommunikation med olika yrkeskategorier inom SÄBO men även med externa aktörer.
Månatlig lönerapportering .
Ansvara för hela introduktions- och avslutsprocessen för läkargruppen.
Ansvarig för intern- och extern kommunikation.
Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har:
Minst 3 års gymnasieutbildning, samt relevant eftergymnasial utbildning i administration, projektledning eller koordinering.
Tidigare arbetslivserfarenhet av administration och koordinering samt av hälso- och sjukvård.
God kunskap och erfarenhet av olika system, Take Care och EK är meriterande.
Att du har förmåga att navigera obehindrat i Office-paketet och du vet hur du skapar en kommunikativ presentation. Har god kommunikationsförmåga, och kan uttrycka och formulera dig väl i såväl tal som skrift, lätt för att få kontakt med andra människor och skapa goda relationer, samtidigt som du är briljant på att organisera, dokumentera och genomföra en stark servicekänsla och älskar att underlätta i andras vardag. Du agerar proaktivt på så sätt att du förutser alternativa lösningar, förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter förmågan att strukturera ditt arbete. Du är van att planera och prioritera ditt arbete och strävar efter att ligga steget före samtidigt som du med glädje löser oplanerade situationer.
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.
Personliga färdigheter och egenskaper
Vi söker dig som prestigelös och öppen för nya arbetssätt samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Det är viktigt att du är tydlig och har en god pedagogisk förmåga i mötet med andra, har ett gott och trevligt bemötande samt förstår vikten av återkoppling. Du är trygg i din yrkesroll, har förmåga att självständigt ta ansvar, är positiv och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.