Ansvarsfull & serviceinriktad helpdesktekniker

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person med ett stort intresse för IT? Är du dessutom duktig på att bemöta andra människor och hjälpa dem att lösa problem? Skulle du trivas på en arbetsplats med högt tempo och många olika uppgifter att lära dig? Då är det här tjänsten för dig!

Beskrivning
Perido söker just nu en helpdesktekniker för ett uppdrag hos en av våra kunder. Kunden är en myndighet med cirka 1000 anställda och de finns på ett antal ställen i landet. Denna tjänst är placerad i norra Stockholm med goda kommunikationsvägar.

I rollen som helpdesktekniker kommer du att arbeta med telefonsupport, ärenderegistrering och arbete via remoteverktyg. Utöver detta kan det i enstaka fall även förekomma support på plats hos användarna. Här arbetar du med en blandad IT-plattform som består av Windows, Linux samt en mindre del Mac/OS X, varför det är därför viktigt att du har goda kunskaper inom dessa. I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat också att vara behjälplig med utskriftshantering, programvaruinstallationer och PC-hårdvara.

Vi tror att du som söker tjänsten är intresserad av IT och duktig på att samarbeta och bemöta andra människor i telefon på ett trevligt och korrekt sätt. Vidare är du analyserande, driftig och ansvarstagande. Vi hoppas dessutom att du gillar att lära dig och trivs i högt arbetstempo med många olika problem som ska lösas. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
-Avslutad gymnasial utbildning med inriktning Data/IT
-Goda kunskaper inom Microsoft Office och Windows 7
-Kunskaper om skrivare och installation av programvara
-Kunskaper i Linux, Mac, Windows Server 2003/2008, Active Directory och TCP/IP-nätverk är meriterande
-Meriterande med erfarenhet av att arbeta via fjärranslutning
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde i augusti.

Ansökan
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Glöm inte att ange referensnummer 10473DB i ämnesraden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
10473DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 juni 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024