OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av IT-support? Vill du ha en viktig, central roll där du supporterar interna användare? Vill du arbeta i en samhällsviktig bransch där tekniken är en viktig del av Sveriges läkemedelsdistribution? Sök tjänsten som IT-Supporttekniker idag!
Om Tamro
Tamro är en medicin- och läkemedelsdistributör som förser myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter med samhällsviktig logistik. Tamros roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel över hela Sverige. Det säkerställer Tamro med tre distribunaler; Umeå, Stockholm och Göteborg.
Din roll som IT-supporttekniker
Som supporttekniker på Tamro tillhör man teamet IT Servicedesk och rapporterar till IT Operations manager. Teamet består av 6 IT-Supporttekniker inklusive en Teamleader; som arbetsleder teamet dagligen.
Ditt ansvar är att agera teknisk support inom hård och mjukvara till Tamros anställda. Ärenden inkommer via tickets i ett ärendehanteringssystem och vanligt förekommande ärenden är användarsupport, behörighetsbeställningar samt beställningar av laptops och tillbehör. Servicedesk arbetar också aktivt med livscykelhantering av pc, laptops, skrivare och scanners med mera, inklusive installation och konfiguration. Du kommer även stötta Servicedesk och arbeta som dispatcher enligt ett rullande fem veckors schema där du första veckan börjar kl.06, andra veckan slutar kl.18 och resterande tre veckor arbetar 7-15.30 med möjlighet till flex.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: Installation, felsökning och uppdatering av hård och mjukvara.
Arbete i ärendehanteringssystem och dokumentation av ärenden.
Behörighetsbeställningar.
Beställningar av laptops och tillbehör.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support, antingen genom arbetslivserfarenhet eller genom eftergymnasial utbildning som kan bedömas likvärdig. Vi ser även att du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker ser vi gärna att du som person är nyfiken på att sätta sig in i verksamheten, organisationen och arbetssättet. Då det är av vikt att dokumentera utförda ärenden och efterfölja arbetssättet bör du vara strukturerad. Vi ser även att du är ansvarstagande, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga.
Viktigt för tjänsten är: Intresse och kunskap inom mjuk och hårdvara.
Erfarenhet av att ge IT-support.
Goda kunskaper från ärendehanteringssystem, Microsoft 365 och Windows 10.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Typ av rekrytering: Hyrrekrytering (du kommer vara anställd av Needo de första sex månaderna för att sedan övergå till en fastanaställning hos Tamro)
Omfattning: Heltid 100%
Plats: Göteborg, Importgatan 18.
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som IT-supporttekniker till Tamro intressant? Urvalet sker löpande så ansök redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!