Ansvarstagande kontorist med hög servicekänsla

Ansvarstagande kontorist med hög servicekänsla

Arbetsbeskrivning

Som kontorist till vårt kontor i Växjö söker vi dig som har en hög servicekänsla och tycker det är viktigt att utföra dina arbetsuppgifter noggrant. Är du vår nya kollega?
Jobbet som kontorist hos oss på Centrumadvokaterna innebär att du blir ansiktet utåt för företaget, då du bland annat koordinerar möten, svarar i telefon och har mycket kontakt med flertalet olika myndigheter och klienter. För att kunna utföra jobbet bra är det viktigt att du som person är självgående, lyhörd och kan planera ditt arbete effektivt. Vi söker en person som är duktig på att själv se vad som kan behöva göras och som inte är rädd för att anta nya utmaningar. Du behöver också ha hög integritet och kunna hantera sekretess. Jobbet kan i perioder upplevas som högt i tempo och därför är det viktigt att du kan behålla lugnet och att du klarar av att arbeta mot deadlines och prioritera rätt. Det är också viktigt för oss att kvalitén på arbetet inte försämras när det är mycket att göra.
En dag som kontorist är sällan den andra lik, såväl arbetsuppgifter som arbetsbelastning är varierande. En vanligt dag kan du få göra allt ifrån att svara i telefon, boka möten, koka kaffe, lägga upp akter och jobba med arkiveringen till att koordinera rättegångar och större möten samt hjälpa till med vår marknadsföring och sköta utskick. Vi ser det därför som meriterande om du tidigare arbetat med marknadsföring, särskilt på sociala medier. Tjänsten innebär också en mängd andra arbetsuppgifter bestående av att tillhandahålla service åt juristerna och advokaterna för att underlätta för dem i deras arbetsdag.
Viktigt är att du behärskar svenska på modersmålsnivå i både tal och skrift och har grundläggande kunskaper i engelska. Har du kunskaper i andra språk är detta meriterande. Utbildning eller kunskaper inom juridik är meriterande men inget krav. Tjänsten är i första hand förlagd till kontoret i Växjö, men i mindre omfattning (ca en gång i månaden) förekommer även tjänstgöring på våra kontor i Bromölla och Olofström. Det är viktigt att du själv kan ombesörja transport vid dessa tillfällen. Tjänsten är en heltidstjänst och arbetstiden är 8 - 17 varje vardag, lunch 12 - 13.
Vi söker dig som ser långsiktigt på tjänsten och känner att du kan utvecklas tillsammans med oss som företag. Du är snabblärd och kan ta dig an nya arbetsuppgifter efter hand. Låter tjänsten som att den hade kunnat passa dig? Välkommen med din ansökan via mail till alexandra@centrumadvokaterna.se
Ansökan ska innehålla:
CV,
Personligt brev, gärna fylligt
Referenser och kontaktuppgifter till dessa
Uppgift om när du hade kunnat tillträda i tjänsten.



Ansökningar som inte är kompletta kommer att ignoreras och vi begär inte in kompletteringar.
Vi gör löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.
Lönen är 22 000 kronor per månad och du har därutöver ett paket med tjänstepension, försäkringar och en friskvårdspeng om f.n. 300 kronor per månad.
Frågor om tjänsten besvaras av jur kand Alexandra Nekrassova på 0470 243 30 eller alexandra@centrumadvokaterna.se
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centrumadvokaterna Syd AB OLOFSTRÖM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Besöksadress

Ö STORG 34
OLOFSTRÖM

Postadress

Ö STORG 34
OLOFSTRÖM, 29334

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024