OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Emotion Logistics söker nu en kundtjänstmedarbetare till våra lager på Stigamo strax utanför Jönköping.
Huvudansvar
Bidra till att Emotion Logistics blir en samarbetspartner som alltid jobbar proaktivt och som strävar efter att se logistikproblem innan de påverkar kunderna.
Du kommer att analysera de fel som har skett, kan hända, och sedan rapportera det du finner till lagerchefer, operationell personal och kunder. I arbetet så ingår det att man engagerar sig i hur lagren fungerar så att man har stor förståelse för hur flöden och rutiner ser ut. Detta ger god möjlighet att se hur och var fel kan uppstå.
Du kommer att vara kontaktpunkt för våra kunder genom främst mail, chat och telefon.
Arbetsuppgifter
Övervaka alla kanaler där kund kan återkomma med ärenden eller önskemål.
Kan innefatta telefon, mail, chat och sociala medier.
Ansvara för att efterleva, uppdatera, säkerställa samt vidareutbilda de rutiner som används i det ärendesystem som Emotion Logistics brukar.
Deltar i att all Emotion Logistics kundtjänst-arbete som kan förekomma på alla siter.
Just nu Jönköping, Nybro, Varberg och Oskarshamn.
Samla in information om de typer av fel som förekommer i och runt Emotion Logistics hantering.
Återkoppla löpande till operations (lagerchef & arbetsledare) om pågående fel-hanteringar.
Föreslå förbättringar i vår hantering - både relaterat till faktiska kundtjänst-ärenden och förebyggande.
Hjälpa kollegor genom att bistå med eller ta fram information som är relevant för deras arbete internt och mot kunder.
Övrigt
Resor till och från andra lager än den man utgår från görs på arbetstid.
Vi på Emotion Logistics hjälper varandra oavsett tillhörande arbetsgrupp eller arbetsuppgift och ställer därför upp genom att vara tillgänglig för operations när behov finns (t.ex. vid Black Friday).