OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fujitsu är ett av världens största IT-tjänsteföretag, med 132 000 medarbetare i 100 länder. Fujitsu vill skapa en värld med människan i centrum, där teknik och innovation är redskap för att nå målen. I Sverige är Fujitsu fler än 600 medarbetare och hjälper företag, kommuner och myndigheter att bli effektivare och mer innovativa med hjälp av IT och teknologi. Som medarbetare hos Fujitsu möter du ny och spännande teknik. Artificiell intelligens, IoT, Big Data, Hybrid IT och mycket mer. Men ännu viktigare är att du får se bortom tekniken och får fokusera på den konkreta nyttan för kunder, för samhället och för medborgare.
Rollen som inköpschef på Fujitsu i Sverige är en heltidsroll och en ersättare för den befintliga inköpschefen. Du kommer som inköpschef ansvara för att implementera och hantera upphandlingsstrategier på lands- och projektnivå för att säkerställa att affärsbehov och mål uppfylls. Du kommer även att utveckla relationer med leverantörer och verksamheten till ömsesidig nytta i syfte att leverera påvisbara fördelar till Fujitsu och dess kunder. Som inköpschef i Sverige är du ansvarig för Fujitsus Sveriges tredje parts utgifter som årligen är cirka 85 miljoner euro inklusive områden som hårdvara, mjukvara, tjänster och företagsutgifter.
Huvudsakliga ansvarsområden: Leverera värde - Övervaka identifiering och genomförandet av möjligheter till ekonomisk avkastning, maximera värdet, skydda och leverera påvisbar nytta för Fujitsu samt utarbeta avtalsvillkor för leverantörer för att minimera Fujitsus riskexponering.
Nyckelleverantörer - Identifiering och hantering av nyckelleverantörer på strategisk nivå för att säkerställa en effektiv relation som levererar maximalt värde samtidigt som de kommersiella och finansiella riskerna för Fujitsu minimeras.
Hantera och motiverar team (både virtuellt och direkt) för effektiv leverans av upphandling och affärsmål.
Förstå nyckelkunder, engagera sig regelbundet med och bygga ett starkt engagemang med relevanta intressenter. Tillhandahålla konsulttjänster till kollegor och/eller anbudsteam som säkerställer innovativ, lyhörd och konkurrenskraftig input för att vinna affärer.
Förbättra metoder, policyer och processer, se till att de dokumenteras, kommuniceras och implementeras och därigenom försvara ansvarsfull upphandlingspraxis.
Din bakgrund: Kandidat- eller masterexamen i inköp, ekonomi, ingenjörsvetenskap eller IT
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som inköpare
Kunskap om inköps- och upphandlingstekniker samt förmåga att "läsa" marknaden
Erfarenhet av att arbeta i korta projekt med ständiga förändringar
Erfarenhet från att skapa RFI, RFP och skapa strategiska kontrakt med nya leverantörer
Flytande i svenska och engelska
Vi tror att du är en driven person, med stark förhandlingsförmåga och känner dig bekväm att arbeta i en internationell miljö i en stor organisation. Rollen kräver att du är kommunikativ, lösningsorienterad och flexibel med stark kundorientering.
Rollen är till en början en konsultanställning hos Barona för att sedan övergå i anställning hos Fujitsu efter sex månader. Du utgår ifrån kontoret i Kista men möjlighet till distansarbete finns till viss del. Önskat tillträde är i augusti, men flexibilitet kring detta finns.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tommy Arm
+46 708 16 42 77, +46 708 16 42 77
Jörgen Bergström
+46 (0)70 640 42 82
Johan Artursson
+46 707937283
Jörgen Bergström
+46 (0)70 640 42 82
Johan Artursson
+46 707937283
Krister Larsson
+46 (0)704537924
Krister Larsson
+46 (0)704537924
Christian Johansson
+46 701 688 636
Jörgen Bergström
Krister Larsson