OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Sektionen Student och utbildning har beslutat att inleda ett projekt för införande av en chatbot för antagningsfrågor med syfte att avlasta våra handläggare och effektivisera hanteringen av de tusentals likartade frågor som våra studenter ställer varje år.
Du kommer att arbeta koncentrerat med att identifiera vanligt förekommande frågor och svar om anmälan och antagning och fylla chatboten med dessa. Beräknad driftstart är januari 2023.
Kravprofil
Vi söker dig som har:
• Mycket god kunskap om och erfarenhet av arbete med antagning till universitet/högskola, samt de lagar och förordningar som styr verksamheten
• Mycket god erfarenhet av kommunikation med studenter i antagningsfrågor
• Mycket god datorvana
• God kunskap i svenska språket både muntligt och skriftligt
• Högskoleexamen
Du ska ha lätt för att samarbeta, ha hög arbetskapacitet, och trivas med att arbeta både självständigt och i grupp. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram.
Meriterande
• God kännedom om Lunds universitet
• Erfarenhet av arbete med kommunikation och utbildning i kommunikation
Övriga villkor
Anställningen är en visstidsanställning med omfattningen 50 % med tillträde snarast fram till 23-03-31.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.
Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss
Sektionen Student och utbildning ger service och administrativt stöd inom utbildningsområdet samt verkar för en god studiemiljö. Sektionen ger stöd till studenter i form av studenthälsa, studievägledning, handledning i studieteknik och akademiskt skrivande samt handläggning inför beslut om pedagogiskt stöd till studenter med funktionsnedsättning. I sektionens ansvarsområde ingår antagning, examensutfärdande och studiedokumentation med dess stödsystem. Dessutom arbetar sektionen med att utvärdera och utveckla metoder för kvalitetssäkring av universitetets utbildningar. Sektionen är systemägare för flera studieadministrativa stödsystem bl a Lubas och SUNET Survey. Sektionen har även ett lokalt systemansvar för Ladok, antagningssystemet NyA samt för administration av Högskoleprovet. Sektionen består av ca 90 medarbetare organiserade i avdelningarna Antagning, Examen, Studieadministrativa system, Utbildningsstrategiskt stöd, Studiestöd och vägledning samt Studenthälsan.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.