OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 6100 anställda i 18 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2018 en sammanlagd omsättning på ca 6,5 miljarder kronor.
Anticimex Brandskydd
Anticimex har arbetat med förebyggande brandskydd sedan 2005. Vi hjälper företag med sitt systematiska brandskydd i allt från dokumentationsstöd, inspektioner, utbildningar till kontroll service av brandsläckare, brandposter, fasta släcksystem och rökluckor.
Vi delar lokaler med resten av Anticimex kompetensområden skadedjur, matsäkerhet och besiktning.
Arbetsbeskrivning
Ditt huvudsakliga ansvar blir att hjälpa våra kunder att säkerställa och upprätthålla ett systematiskt brandskyddsarbete samt skapa brandsäkra miljöer i olika företagsverksamheter. Genom förebyggande inspektioner kartlägger och riskbedömer du kundens verksamhet för att kunna ta fram en behovsanpassad brandskyddslösning och dokumentation. Efter inspektionen ska du på ett pedagogiskt sätt förklara för kunden vilka risker som finns i verksamheten, presentera lösningsförslaget samt skriva ett utförligt protokoll. Du kommer även att arbeta med tillsyn och montering av brandskyddsutrustning samt hålla i olika utbildningar inom brandskydd och HLR.
Med tiden växer du med oss och blir fördjupad inom det ovannämnda samt skaffar dig kompetens inom andra delar av brandsegmentet där vi arbetar. Tjänsten är placerad i Kristianstad.
Titta gärna på filmen där Annelie beskriver delar av rollen!
Vi erbjuder dig
• En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify
Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.
Vem är du?
• Du har en utbildning som brandman enligt MSB:s krav eller examen från SMO
• Du trivs med att arbeta självständigt och är förtroendegivande
• Du har en pedagogisk förmåga och känner dig bekväm i rollen som utbildare
• Du är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt
• Du brinner för att ge service och för att skapa relationer
• Du motiveras av utmaningar och problemlösningar
• Du talar och skriver svenska samt engelska
• Du innehar B- körkort
Ansökan
Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 2020-10-09. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef, Jesper Björnerud.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Andreas Getzman
019-251060
Platschef Andreas Getzman
Platschef Andreas Getzman
019-6707700
Marie Ståhl