OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 19 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2019 en sammanlagd omsättning på ca 8 miljarder kronor.
Vi söker en serviceinriktad byggrådgivare med stort engagemang och ansvarstagande. Du kommer i huvudsak att arbeta med telefonrådgivning till våra kunder och att du trivs och känner dig bekväm i husmiljöer ser vi som en självklarhet.
Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär i huvudsak att hjälpa våra kunder med byggrådgivning vid nybyggnation, renovering samt vid misstanke om skador över telefon. Du har dagligen kontakt med våra kunder som finns i hela landet och ger ett professionellt stöd med hjälp av din gedigna kunskap och erfarenhet. Utöver telefonrådgivning så ingår viss dokumentation som ska kunna presenteras för kunden. Vidare så utför du kostnadskalkyler i systemet MEPS, dvs bedömer och ta fram råd för eventuella åtgärder utefter en rapport. Du är även behjälplig för kundservicepersonal samt besiktningstekniker som kan behöva din rådgivning gällande olika kundfrågor.
Vi erbjuder dig
• Introduktion och intern utbildning – ett arbete där du arbetar självständigt med stöd från dina kunniga kollegor och Anticimex tjänsteansvariga.
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling.
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka.
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify.
Vi är stolta över våra värderingar: Trust, Innovation, Passion - de genomsyrar hela företaget. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.
Vem är du?
Som person behöver du vara ordningsam, förtroendeingivande, serviceinriktad, glad och ha en stark egen drivkraft. Du har en god känsla för kvalitet och är bra på att kommunicera med kunder på ett pedagogiskt sätt både i tal och i skrift. Du är van att arbeta i Officepaketet och har telefon- och datorvana.
Givetvis har du lägst gymnasiekompetens och/eller nödvändig påbyggnadsutbildning, med inriktning byggnadsförvaltning alt. byggnadsingenjör. Har du tidigare arbetat med MEPS-kalkyler så är det meriterande. Du har kvalificerad erfarenhet som specialist inom byggbranschen, kanske har du jobbat som besiktningstekniker.
Ansökan
Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 18/12-20. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Caroline Bäckmark.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Andreas Getzman
019-251060
Platschef Andreas Getzman
Platschef Andreas Getzman
019-6707700
Marie Ståhl