OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 19 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2019 en sammanlagd omsättning på ca 8 miljarder kronor.
Är du utåtriktad, gillar att jobba med andra och har god ekonomivana? Vi på ekonomiavdelningen är ett glatt gäng som jobbar med fokus på kvalitet, utveckling och service!
Stämmer detta in på dig? Sök idag!
Arbetsbeskrivning
Anticimex söker en ekonomiassistent med bred erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning, avstämningar och bokslut. Huvudsaklig inriktning kommer att vara att arbeta med kundreskontran. Rollen innebär att vara kunnig inom kravhantering, inkassohantering, autogiro, in och utgående betalningar. Utöver kundreskontra ingår det att arbeta med andra uppgifter som ingår i ekonomiavdelningens ansvar. Samarbete med övriga på ekonomiavdelningen och våra avdelningskontor ingår i det dagliga. Du är placerad på vårt fina huvudkontor i Liljeholmen, Stockholm – kika gärna in: https://goo.gl/maps/pJthghPdgMm
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• In och utgående betalningar
• Kravhantering
• Inkasso & KFM
• Autogiro
• Löpande bokföring
• Avstämningar
Vad kan vi erbjuda dig?
• En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande internutbildning
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify
Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi tror starkt på att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.
Din Profil:
• Minst 5 års erfarenhet av arbete med kundreskontra
• God förståelse av bokföring och resultat- och balansräkning
• Erfarenhet av affärssystemet IFS är meriterande
• Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och för att trivas är du självgående, driven, nyfiken, noggrann och prestigelös.
• Mycket goda kunskaper i Excel
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 31/3-2021, men helst så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Redovisningschef Christina Pettersson via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Andreas Getzman
019-251060
Platschef Andreas Getzman
Platschef Andreas Getzman
019-6707700
Marie Ståhl