OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 19 länder, varav 1400 i Sverige, hade vi under 2020 en sammanlagd omsättning på ca 8 miljarder kronor.
Är du målinriktad, engagerad och genuint intresserad av människor? Brinner du för rekrytering, employer branding, mångfald och inkludering?
Vi söker dig som vill ta ansvar för rekrytering på Anticimex i Sverige och som har några års erfarenhet av både rekrytering, search och vill kvalitetssäkra, förvalta och utveckla vår rekryteringsprocess.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba både operativt och strategiskt. I denna roll ansvarar du för hela rekryteringsprocessen och kommer att stötta våra chefer, ibland med hela genomförandet och ibland med att vägleda. Du kommer att ansvara för att utbilda chefer i några av de moduler som finns i vårt chefsutbildningsprogram, t ex rekrytering. Arbetssätt behöver ständigt utvecklas och där får du gärna vara med och bidra. Hållbarhet ett av våra fokusområden, här ingår mångfald & inkludering och där kommer du att vara en nyckelspelare. Rollen är varierande och du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga i HR teamet.
Du rekryterar till samtliga av Anticimex roller, det kan bland annat vara att vi söker en säljare till södra Sverige, en besiktningstekniker till norra Sverige eller en specialist inom IT till vårt huvudkontor i Stockholm. Du manövrerar och har överblick över flertalet rekryteringsprocesser samtidigt.
Du är placerad på vårt fina huvudkontor i Liljeholmen, Stockholm – kika gärna in: https://goo.gl/maps/pJthghPdgMm
Vi erbjuder dig
• Ett självständigt arbete med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify
Vi är stolta över våra värderingar, Trust, Innovation, Passion, de genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder.
Vem är du?
Vi tror att du har en akademisk examen eller motsvarande och minst 5 års erfarenhet av rekrytering där du ansvarat för många olika typer av rekryteringar. För vissa av våra tjänster kan det vara aktuellt med search så det ser vi gärna att du har erfarenhet av. Du är strukturerad och duktig på att skapa och bibehålla relationer. Du har en analytisk förmåga och kan med lätthet ta fram och presentera olika typer av statistik, lösningar och utvecklingsförslag.
För att lyckas i rollen är du självgående, drivande och kommunikativ. Du har en positiv grundinställning och vågar stå upp och ha åsikter men är också serviceinriktad och ödmjuk inför chefernas utmaningar och behov av stöd.
Din ansökan
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacqueline Fowler, HR chef. Notera att vi endast behandlar kompletta ansökningar.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Andreas Getzman
019-251060
Platschef Andreas Getzman
Platschef Andreas Getzman
019-6707700
Marie Ståhl