OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 10 000 anställda, varav 1 500 i Sverige, finns vi i 21 länder och omsatte under 2021 ca 10 miljarder SEK. Läs mer om oss på anticimex.se och https://karriar.anticimex.se/.
Sedan 1934 har Anticimex gått från att vara ett svenskt familjeföretag till ett internationellt serviceföretag. Tack vare ett arbetssätt som går ut på att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet genom att skapa sunda, hälsosamma och hållbara miljöer åt både företag och privatpersoner finns Anticimex idag i 21 länder och hjälper runt två miljoner kunder varje år.
Anticimex söker kundservicemedarbetare - Göteborg
Motiveras du av variation och tempo samtidigt som du är en del en kunnig grupp som värderar både varandra och våra kunder högt? Som kundservicemedarbetare på Anticimex spelar du en nyckelroll i vår organisation. Vi vet vad nöjda kunder betyder och vårt mål är att alltid kunna ge den bästa serviceupplevelsen till dem.
Som kundservicemedarbetare är du kundens första kontakt gällande information och rådgivning kring bland annat skadedjur, mögel och röta. Vi lär dig och tack vare din kompetens hjälper du kunderna. Utöver dina kollegor i kundservice har du också nära kontakt med kontorets tekniker. Du bokar och ombokar kundbesök för dem och hanterar även övrig administration.
Tjänsten är placerad i Göteborg.
Vi erbjuder dig
För att du ska kunna känna dig trygg och engagerad erbjuder vi en gedigen introduktion och utbildning. Till din hjälp har du sedan även kunniga kollegor som du tillsammans utvecklas med. Anticimex kan erbjuda en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning. Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify ingår självklart som anställd.
Vi vet att olika bakgrunder och erfarenheter är berikande för vårt dagliga arbete både internt och i mötet med våra kunder. Hos oss har vi en familjär stämning och alla är lika värda, oavsett ålder, kön och etnicitet. Vi är stolta över våra värderingar - Trust, Innovation och Passion – dessa genomsyrar hela företaget och vi lever dem varje dag.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid vårt relationsbyggande med våra kunder och självklart är din kommunikativa förmåga därför viktig. Troligtvis har du arbetet med telefonen som dit främsta arbetsredskap. Du kan även Office-paketet samt talar och skriver svenska, men vi uppskattar om du även har andra språkkunskaper.
Tack vare erfarenhet från serviceyrke och tidigare kundservicevana brinner du för att hjälpa till och förmedla positiv energi i kundsamtalet. Du är lyhörd för kundens behov och en problemlösare som också har struktur i ditt arbete. Du trivs med många olika arbetsuppgifter i ett ibland högt tempo, kan prioritera och också värdera efter situationer som uppstår. Rollen kräver att man gillar att ta individuella initiativ samtidigt som du är en del av en trygg och prestigelös grupp.
Ansökan
Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 2022-12-11. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Maricka Ros.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Andreas Getzman
019-251060
Platschef Andreas Getzman
Platschef Andreas Getzman
019-6707700
Marie Ståhl