OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Med ca 7000 anställda i 22 länder, varav 1500 i Sverige, omsatte vi ca 10 miljarder SEK 2021.
Sedan 1934 har Anticimex gått från att vara ett svenskt familjeföretag till ett internationellt serviceföretag. Tack vare ett arbetssätt som går ut på att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet genom att skapa sunda, hälsosamma och hållbara miljöer åt både företag och privatpersoner finns Anticimex idag i 19 länder och hjälper runt två miljoner kunder varje år.
I Sverige har vi 1500 medarbetare på 27 lokalkontor utspridda från norr till söder. På varje kontor finns samtliga tjänsteområden representerade; skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar, brandskydd, kundservice och försäljning.
Våra värdeord Trust, Innovation och Passion tillsammans med Anticimexandan, som kännetecknas av omtanke, hjälpsamhet och värme, genomsyrar hela företaget.
Nu söker vi en Teamleader till kundservice - Örebro
Om du uppskattar att arbeta tillsammans med kollegor och att ha ett socialt, utåtriktat och stimulerande arbete med mycket eget ansvar - då är detta något för dig! Som kundservicemedarbetare på Anticimex kommer ditt huvudsakliga fokus ligga på att ge våra kunder den bästa serviceupplevelsen. Detta görs via telefoni, e-post, system och portaler. Vi ger dem information, hjälp och rådgivning om bland annat skadedjur, mögel och röta.
Utöver dina tio kollegor i kundservice har du också nära kontakt och samarbete med kontorets tekniker. Du planerar och bokar deras kundbesök och tar även hand om övrig administration.
Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Som teamleader ansvarar du för och utvecklar vår tillgänglighet samtidigt som du säkerställer att vi erbjuder hög kvalitet genom hela kundresan. För det krävs att du har ett helhetsperspektiv, är öppen för utveckling och förändring samt vana att jobba processtyrt.
Anticimex erbjuder dig
• En gedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• Engagerat ledarskap
• Tjänstepension, friskvårdsbidrag och ett förmånspaket från Benify
Vem är du?
Du har erfarenhet av kundservice. Du är van att arbeta i och trivs med högt tempo, uppskattar variationen i arbetsuppgifterna och vet att god service gör skillnad. Därför förmedlar du positiv energi i kundsamtalet och är lyhörd inför kundens behov. Du är en problemlösare, kan initiera, prioritera och gillar att skapa ordning och reda kring dig och dina medarbetare.
Vi ser att du har ledaregenskaper i form av ett stöttande och coachande sätt. För att bistå våra kunder på bästa sätt så talar du och skriver på svenska, men vi ser gärna att du även har andra språkkunskaper.
Ansökan
Din ansökan vill vi gärna ha så snart som möjligt då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 2022-10-12. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta leveranschef Ulrika Weinestedt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Andreas Getzman
019-251060
Platschef Andreas Getzman
Platschef Andreas Getzman
019-6707700
Marie Ståhl