OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chalmers verksamhetsstöd är Chalmers organisation för stabs- och utredningsstöd till ledningen samt gemensam administration och service till institutioner och andra enheter. Verksamheten är organiserad i tio avdelningar; Operativt och strategiskt stöd, Chalmers Innovationskontor, Student- och utbildningsavdelningen, Planering, analys och ekonomi, Kommunikation och marknad, Projekt- och processkontoret, HR-avdelningen, Kansliet, IT-avdelningen och Serviceavdelningen. Inom Chalmers verksamhetsstöd arbetar drygt 450 personer med att långsiktigt säkerställa ett effektivt och väl fungerande verksamhetsstöd av hög kvalitet. Verksamheten är processorienterad mot Chalmers tre målbilder: utbildning i världsklass, excellent forskning och effektivt nyttiggörande.
Information om avdelningen
Du kommer att bli en av ca 30 medarbetare på enheten IT-support som ger kvalificerad användarsupport på campus Johanneberg och Lindholmen. Du och dina kollegor arbetar varierat med fokus på support, problemlösning och utbildning. IT-support ingår i IT-avdelningen som är en heltäckande IT-organisation som tar hand om Chalmers gemensamma IT-system. Vi ger IT-stöd till många spännande projekt på Chalmers och utvecklar även interna IT-system med stöd mot forskningen.
Vi har behov av att tillsätta ett par tjänster. Vi kommer dessutom kunna erbjuda några kortare vikariat.
Beskrivning av tjänsten
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat problemlösning, hantering av konton och behörigheter, mobilsupport, teknisk dokumentation, inköp, råd vid inköp, felsökning av hård- och mjukvara och utskriftsproblem. Detta gör du genom avhjälpning på plats, via telefon, remote eller e-post. Du kommer även att möta användare via vår Helpdesk och göra översyn av datorsalar. Arbete och uppföljning sker i vårt ärendehanteringssystem.
Tillsammans med din arbetsgrupp löser ni användarens problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom IT-avdelningen när så krävs, följer upp ärendehanteringen och dokumenterar lösningar.
Kvalifikationer
Det viktigaste är att du vill ge användarna omfattande högkvalitativt stöd. För att lyckas med det har du lätt för att sätta dig in användarens problem, är nyfiken på att lära dig nytt, van att samarbeta och har ett genuint IT-tekniskt intresse. Det krävs att du kan jobba självständigt och strukturerat.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Du har högskoleexamen inom IT eller motsvarande kompetens samt:
•Support gällande mobiltelefoni och surfplattor.
•Erfarenhet av support i Microsoftmiljö med produkter som Active directory, Exchange och Officepaketet.
•Vana att arbeta med ärendehanteringssystem.
•Grundläggande nätverkskunskaper såsom TCP/IP, DNS och DHCP.
•Kunskap om PC-hårdvara.
•Talar och skriver svenska och engelska.
•Tidigare arbetslivserfarenhet inom kunskapsområdet.
Det är meriterande om du har:
•Erfarenhet av support av OS X och någon Linuxdistribution.
•Erfarenhet av inköp, avtal och licensfrågor.
•Kan programmera eller skripta i tex powershell.
•Innehar B-körkort.
Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.
Sista ansökningsdag: Urval kommer att ske löpande.
Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef Sophia Bengtsson, IT-avdelningen
E-post: sophia.bengtsson@chalmers.se
Tel: 031-772 8675
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom åtta styrkeområden; Energi, Informations- och kommunikationsteknologi, Livsvetenskaper, Materialvetenskap, Nanovetenskap och nanoteknologi, Produktion, Samhällsbyggnad och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!