Användarstöd till Kyrkokansliet

Arbetsbeskrivning

Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum. Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.

Svenska kyrkan har ett antal stora administrativa IT stödsystem för sin verksamhet. Det är både stora registersystem och informationssystem med webbteknik. Systemen är gemensamma och används av anställda i församlingar och stift i hela Svenska kyrkan. Kanslistöd är en supportfunktion som via telefon, e-post och dator ger stöd till alla användare av dessa administrativa IT system.

Teamet består av 5 personer och nu behöver funktionen förstärkas då en medarbetare slutar.
Läs gärna mer på www.svenskakyrkan.se

Arbetsuppgifter
Du arbetar via telefon, e-post och dator med att hjälpa användare av Svenska kyrkans gemensamma IT-system med användarstöd och handledning. Aktuella system kan vara kyrkobokföringssystemet, kollekt och betalsystemet och gemensam web/intranät etc.

Varje ärende dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem.

I användarstödet ingår felsökning, systemadministration, stöd i regeltolkning och rådgivning. Det kan också förekomma utbildning av användare. Du kommer att få särskilt ansvar för ett eller flera system där du blir länken mellan systemförvaltning och användarstödet. Vidare kommer du att få arbeta med utbildningsmaterial och instruktioner för publicering på Svenska kyrkans intranät.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har kunskap om och arbetslivserfarenhet från olika administrativa system samt av kundtjänst eller arbete i någon servicedesk-funktion. God datorvana är ett krav. Liksom att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du är en god pedagog med hög social kompetens, du är lyhörd, mycket serviceinriktad. Som person är du noggrann och strukturerad. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Relevant akademisk utbildning eller erfarenhet och kunskap om Svenska kyrkans organisation och interna IT-system är meriterande.

Tillträde
Snarast

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av
Enhetschef Andreas Synning, tel 018-16 98 06.

Fackliga företrädare
Katarina Ottosson (Vision), Henrik Fröjmark(Akavia) och Andreas Sandberg (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast den DD MM 2019.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Kyrkan Kansli
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024