OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Göteborg
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en användbarhetsarkitekt till ett team som förvaltar och vidareutvecklar de delar av hemsidan som innefattar tjänster som kräver inloggning.
För att lyckas i uppdraget behöver du vara lyhörd och ha stor förmåga att självständigt kunna driva arbete med att samla in behov från olika användar-och kundgrupper.
Det är också väsentligt att ha en god förståelse för systemutveckling för att kunna göra avväganden mellan styrande designprinciper, kundbehov och realiserbarhet av designen.
Arbetsuppgifter:
- Utifrån användarnas önskemål och behov ta fram interaktionsdesign och informationsarkitektur.
- Säkerställa att realisationen av kraven fungerar väl med webblösningar och e-tjänster, i så väl befintliga som framtida miljöer.
- Kommunicera dessa krav till övriga teammedlemmar och andra intressenter genom dokumentation, prototyper och annan verbal kommunikation.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- 8 års dokumenterad erfarenhet inom interaktionsdesign och webbutveckling
- Flerårig erfarenhet av att genomföra kravanalyser och användarundersökningar.
- Flerårig erfarenhet av att genomföra användartester och workshops.
- Goda kunskaper om Axure, Matomo och Figma
- Dokumenterad erfarenhet av metoder som Design Sprint och Design Studio
- Erfarenhet av arbete med designsystem.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av agilt arbetssätt.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström