OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ANSÖKNINGSSTOPP!
Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och betalar ut pensioner till 1,8 miljoner pensionärer motsvarande cirka 230 miljarder kronor per år. Dessutom hanterar vi mer än 3 miljoner fondbyten årligen. Vi är ungefär 900 anställda och bedriver verksamhet på åtta orter i landet.
Verksamhetsstödsstaben ansvarar för Pensionsmyndighetens
arkiv-, inköps- och registratorsfunktion, samt har det övergripande ansvaret för lokalrelaterade frågor. Stabsenheten är även beställare av tjänster inom området intern service.
Kvalifikationskrav:
Utbildning:
Som strategist inköpare ska du ha akademisk examen men ekonomisk, teknisk eller juridisk inriktningalt erfarenhet/kvalifikationer av praktiskt och strategiskt inköps/upphandlingsarbete som bedöms likvärdiga..
Erfarenhet:
*Arbete med verksamhetsutveckling inom inköpsområdet. erfarenhet av strategiskt inköpsarbete.
*Erfarenhet av att genomföra upphandlingar tillsammans med beställare/kravställare i organisationen.
*Kunskaper om lagen(2007:1091) omoffentlig upphandling
*Goda kunskaper i MS Office (särskilt Excel)
* Förhandlingsvana
Egenskaper
Som strategisk inköpare bör du ha god samarbetsförmåga samt god kommunikativ förmåga skriftligt och muntligt. Du bör ha förmåga att på ett självständigt sätt arbeta konsultativt och skapa kontakt och förtroende.