Aon Affinity söker förstärkning till teamet Business support

Arbetsbeskrivning

Aon Affinity är affärsområdet vars uppdrag är att hjälpa våra partners - företag och organisationer - att stärka lojaliteten till sina kunder, medlemmar eller anställda genom att skapa mervärde i form av trygga och smarta försäkringslösningar. Affinity betyder samhörighet vilket speglar den ambition vi har om nära samarbete och det verkliga värdet vi vill tillföra våra kunder.

Inom Aon Affinity arbetar vi med flera typer av försäkringsprodukter. Bland annat företagsförsäkring, låneskydd, motorförsäkring, allriskprodukter och olycksfallsförsäkringar. Våra uppdragsgivare är företag och organisationer med höga krav på proaktivitet, kompetens och engagemang i risk- och sakförsäkringsfrågor och för att leverera krävs professionella medarbetare med ett stort intresse för riskhantering, internationell affärsverksamhet och distributionsmodeller.

Aon Affinity har genomgått ett strategiskt omtag och satsar nu framåt med målsättningen att växa fokuserat, lönsamt och långsiktigt. Vi siktar på att identifiera marknadssegment med den blygsamma målsättningen att vara bäst på marknaden.

Om tjänsten
Våra uppdragsgivare är företag och organisationer med höga krav på proaktivitet, kompetens och engagemang i risk- och sakförsäkringsfrågor. För att leverera våra tjänster krävs service och försäljningskunniga personer som via telefon som främsta verktyg bemöta och hantera våra kunders ärenden. Du kommer hantera merförsäljning och andra uppgifter som premieförfrågningar, faktura- och försäkringsfrågor.

Dina arbetsuppgifter:


Huvudsakligen hantera inkommande samtal och mail



Försäljning, anti-churn och merförsäljning via telefon



Administration kring premiehantering och försäkringsbestånd


• Övriga administrativa uppgifter som uppstår i våra åtaganden.

Din profil
Självgående och proaktiv i att hitta lösningar som ligger i linje med företagets och avdelningens mål.

Försäljning är en allt viktigare parameter för våra kunder så intresse för retorik och kundmötet är viktigt. Du ser lösningar hellre än problem och du bidrar till en positiv och engagerad arbetsmiljö. Om du tar med dig din vilja till jobbet som främsta verktyg så kommer du passa väl in i vårt framtida team.

Andra viktiga egenskaper hos den vi söker är:


• Svenska i tal och skrift ska vara på utmärkt nivå.
• God kunskaper i engelska, både tal och skrift.
• Du kan hantera kunder på ett representativt och säljande sätt.
• Förmåga att lyssna och förstå kunders behov via telefon och mail.
• Utmärkt samarbetsförmåga krävs.

Intresserad? Ansök nu!
Urvalet kommer att ske löpande och vi ber dig därför registrera din ansökan snarast möjligt via vår hemsida www.aon.se (gå in under ”Om Aon Sweden”/Arbeta på Aon), dock senast 2017-10-20. Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Madeleine Stråhle, Head of business support,  på telefonnummer: 070-868 40 83. Välkommen med din ansökan.

Om Aon – internationell styrka och lokalt fokus
Aon plc, med huvudkontor i London, grundades 1987 och har idag cirka 72 000 anställda vid 500 kontor i över 120 länder. Den svenska verksamheten etablerades 1992 och är nu ett av landets ledande kunskapsföretag inom riskhantering för företag och organisationer genom risk managementtjänster, försäkrings- och återförsäkringsförmedling samt rådgivning och outsourcing inom Human Resources.

På Aons centralt belägna Stockholmskontor med adress Valhallavägen 117, är vi idag cirka 230 medarbetare. Aon har även kontor i Malmö och Göteborg med ca 30 medarbetare. Besök vår hemsida för mer information www.aon.com/sweden

Aon är stolt sponsor till Manchester United sedan 2010. Aon i Sverige stöttar även Vänföreningen Portee och deras verksamhet i Sierra Leone.

_________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Aon Sweden är Sveriges ledande rådgivare inom riskhantering, försäkring, återförsäkring, captive management, gruppförsäkring och pensioner och förmåner. Aon Sweden har ett starkt lokalt engagemang för sina kunder och ett globalt utbud av expertis och resurser. Verksamheten etablerades 1992 och idag har Aon Sweden 240 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Kontaktpersoner på detta företaget

CeciliaFahlén,
0733-974134
KristianAlbertsson, Gruppchef
072-5018596
Johanna Dahl, Operativ ledare
031-743 85 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aon Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön enligt överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 oktober 2017

Besöksadress

Box 27093
None

Postadress

Valhallavägen 117H, Box 27093
Stockholm, 10251

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024