OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du många års erfarenhet från en liknande tjänst? Vet du hur man leder och fördelar arbetet i framgångsrika team? Om svaren är ja, kan detta då vara nästa steg i karriären? Läs gärna vidare för att bekanta dig med en spännande tjänst!
Om tjänsten
Vi på Perido söker dig som vill ta dig an rollen som AP-chef på ett internationellt framstående energiföretag. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm, viss chans till distansarbete finns. Mer info ges vid eventuell kontakt med ansvarig rekryterare.
Dina arbetsuppgifter
Som AP-chef får du ledningsansvar för ett team som tillsammans ansvarar för hanteringen av företagets leverantörsreskontra. Din roll innebär att du inte bara har personalansvar utan förväntas även vara operativ och "hands-on" när det krävs, för att stödja och hjälpa ditt team.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att övervaka och förvalta gruppens leverantörsreskontraprocesser, säkerställa smidiga arbetsflöden, ansvara för introduktionen av nya medarbetare samt organisera och genomföra utbildningar. Du spelar en avgörande roll inom en avdelning som har stor betydelse för företagets ekonomi och framgång.
Dina egenskaper
Du är en ansvarsfull person som visar ett stort engagemang för ditt arbete. Att prioritera och organisera bland dina arbetsuppgifter är en av dina starka sidor. Din personlighet kännetecknas av förtroendeingivande och professionellt bemötande, och du har alltid fokus på att tillgodose varierande behov.
Du trivs i en miljö där det händer mycket och förändringar är en naturlig del av vardagen. Din anpassningsbarhet, flexibilitet och stresstålighet är egenskaper som uppskattas. Dessutom är du tydlig i din kommunikation och har en förmåga att motivera beslut med din starka personlighet. Med din energifyllda och positiva attityd bidrar du till den goda stämningen på kontoret.
Låter detta som dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 5 års erfarenhet från en liknande roll
Erfarenhet av att leda ett team samt ha personalansvar
Erfarenhet från att arbeta i ett internationellt bolag
Goda systemkunskaper (gärna i Maconomy)
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
Varit med och byggt upp eller omorganiserat en AP-funktion på ett större bolag innan
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader genom Perido, därefter med ambition att överrekryteras till kunden. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34220 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.