API Technical Support sökes till kreditupplysningsföretag!

API Technical Support sökes till kreditupplysningsföretag!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från en liknande supporterande roll? Är endast service i världsklass gott nog för dig? Lockar en tjänst meningsfull tjänst som kommer ge dig roliga och stimulerande arbetsdagar? Då måste du läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker en API Technical Support till vår kund, ett globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Tjänsten är placerad på Södermalm i Stockholm. Med hänsyn till pandemin kommer arbetet att ske på distans så länge som Folkhälsomyndigheten rekommenderar det. Du kommer däremot att få några dagar upplärning på plats av en mentor.
Dina arbetsuppgifter
I denna viktiga roll som API Technical Support kommer du tillsammans med ditt team arbeta med att ge support till företagets kunder kring de produkter man erbjuder (mestadels de API baserade). Följande uppgifter och områden kommer du att arbeta med i tjänsten:
Logga kundfrågor och ärenden i Salesforce
Generell problemlösning
API klienter (Swagger, Postman, SOAP UI)
WebService APIer (REST/SOAP)
JSON/XML
Systemadministration

Dina egenskaper
Det här uppdraget passar dig som anser att den allra bästa dagen på jobbet är när du gjort det lilla extra för en kund eller kollega. Du drivs av att leverera hög service, tycker om att ha kundkontakt och att samarbeta tätt ihop med alla delar av en organisation. Du blir motiverad av att kunna påverka ditt dagliga arbete med förbättringar och anser att man kan åstadkomma mer som ett team. Givetvis är du väldigt noggrann och strukturerad, med hög arbetsmoral och ansvarskänsla. Vi tror också att du har god förståelse för både kundbehov, kvalitet och affärsnytta samt lätt för att förstå helheten. Nya system är inga problem för dig, du har lätt att lära dig och strävar efter att ständigt utvecklas. Avslutningsvis ser vi att du är trygg i dig själv, vågar fråga och fatta egna beslut.
Här välkomnas du av ett tight gäng, som har kul ihop och som alla brinner för att ge bästa möjliga service.
Är du vår kunds nästa stjärna? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Några års erfarenhet från liknande supportroll
Generell IT-kompetens
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-10-31. Tillträde 2021-05-10.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32320 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024