AP/Payroll Accountant till globalt bolag

AP/Payroll Accountant till globalt bolag

Arbetsbeskrivning

Har du jobbat som ekonomiassistent och är nyfiken på löneadministration? Vill du jobba på ett innovativt internationellt bolag med chans till bra utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare.

Just nu söker vi en AP/Payroll Accountant till vår kund som sitter i nya fräscha lokaler centralt i Göteborg. Detta är ett konsultuppdrag med start snarast men för rätt person kan det leda till en anställning hos vår kund.

Om rollen

På ekonomiavdelningen här ingår du i ett glatt, socialt team på fyra personer med en chef som är mycket omtyckt av sin personal. Du kommer ha en bred roll med fokus på både leverantörsreskontra och löneadministration. I dina arbetsuppgifter kommer följande ingå:

Accounts payable 50%

- Hantera inkommande leverantörsfakturor i affärssystemet Microsoft D365.
- Scanna, kontera, sända för attest och slutbokföra fakturor. Följa upp attest med managers och vara behjälplig vid eventuella frågor.
- Ta fram betalningsförslag.
- Ha tät dialog med produktion och inköpsavdelning i samarbete med ekonomiavdelningens AP supervisor.
- Kontakt med systerbolag för koncerninterna transaktioner.


Payroll / HR 50%

- Insamling av underlag och lönebearbetning månadsvis i systemet HRM Flex för ca 100 anställda.
- Rapportering till Skatteverket avseende skatter och avgifter på personnivå samt arbetsgivarnivå.
- Säkerställa betalningar i rätt tid för personal och skatter
- Upprätta bokföringsunderlag för månadens löner, bokföra, genomföra avstämningar av relaterade konton i balans och resultaträkning.
- Utläggsrapportering, insamling av fakturor/kvitton, kontering, redovisning och utbetalning.
- Kontaktperson mot lönebyråer och systerbolag i Europa, Japan och USA.


Vem är du?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du behöver inte nödvändigtvis ha jobbat med dessa områden men du bör ha god förståelse för redovisning och ha jobbat ett par år på en ekonomiavdelning. Som person är du snabblärd och gör det som behövs göras. Du är noggrann och strukturerad men även mottaglig för uppgifter som dyker upp och behöver prioriteras. För att trivas i rollen behöver du vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift.



För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emelie Löfqvist på 076-647 16 30. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 2 december 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024